Avatar billede strikerdk Novice
01. september 2010 - 11:40 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ideer/Input til udvikling af webapplikation - til oprettelse af bruger-websites

Hej eksperter.

Jeg stiller lige et lidt flydende spørgsmål, så pointene må tilfalde det mest fyldestgørende svar. :-)

Sagen er den, at vi er nogle stykker der overvejer at udvikle et website vha. .NET og C#/VB, hvor man kan oprette sig som bruger, og selv oprette sit eget website. Lidt ala one.com, 123hjemmeside osv.

Da vi ikke har givet os i kast med sådan en opgave, har vi brug for lidt idéer til hvordan vi bør gribe opgaven an.

Miljøet vi vil udvikle det på er .NET og MS SQL. VB/C# er underordnet.

Vi har udviklet hele delen med brugerlogin, men der hvor websitet skal oprettes bliver der problemer.

- Hvis vi vælger at lade brugeren oprette en fysisk folder i roden for hvert website der bliver oprettet, vil det så ikke give performanceproblemer i længden?

Er det en bedre løsning at fikse noget med automatisk oprettelse af subdomains via IISén eller vil det også smadre performance når der kommer brugere nok?

Nogen der har et helt tredje forslag til en løsningmodel der kunne være bedre?

Jeg leder ikke efter kode her - bare gode input. :-)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
02. september 2010 - 00:52 #1
En fysisk folder giver ingen performance problemer medmindre i vil browse frem til dem og det vil I jo ikke. Man kan lave 10-tusindvis af foldere uden problemer, lige indtil man vil liste dem alle :)

Jeg synes dog ikke I skal tænke på performance til at starte med, begynd med det simple, sørg for at lave pæn kode og undgå junk, få fat i nogle kunder og se om jeres koncept er holdbart, idéen er jo brugt et hav af gange, men derfor er der altid plads til en mere som kan noget de andre ikke kan.
Avatar billede strikerdk Novice
03. september 2010 - 14:43 #2
Hmm - nej måske er performance ikke det rigtige sted at starte, men det er vel altid en god ting at have den i tankerne. :-)

Jeg har set løsninger hvor man både anvender en folderløsning:

www.etellerandet.dk/folder

Og denne type:

www.folder.etellerandet.dk

Det er jo 2 lidt forskellige måder at gribe det an på?

Der er nok også lidt et issue i det for os, at finde ud af hvilken rækkefølge tingene bør ske i.

Umiddelbart er det meningen at der skal fikses et eller andet der programmatisk skal kunne tilføje et tilkøbt domæne - men det er selvfølgelig lidt en anden historie.
Avatar billede strikerdk Novice
14. oktober 2011 - 12:50 #3
Lukkes