Avatar billede kingwilliam Nybegynder
02. september 2010 - 20:36 Der er 11 kommentarer

Recovery virker ikke - hjælp, tak :(

Kære Eksperten,
Jeg har stærk brug for hjælp til en fujitsu siemens Amilo Li 3710 der er gået kaput.

*Skal siges at jeg ikke har brændt recovery disk i starten
*Jeg har bestilt "Fujitsu Siemens Recovery Media set"

1. Computeren gik lidt langsom, men intet tydede på at der var noget galt. Den blev slukket, og om morgenen tændte den på en anderledes måde. Bios og Vista logoet blev bootet, men uanset hvad jeg gjorde blev jeg ført hen til den samme menu, som bestod af:
- Start Windows normalt
- Scan for fejl (anbefalet)
Uanset hvad jeg valgte førte den mig altid til en scandisk, også hvis jeg prøvede F8 i starten og valgte andre ting. Scandisken gik i gang, og den blev ved med at køre i en uendelighed.

2. Jeg så en sidste mulighed da jeg trykkede F8 og det var Fujitsu Siemens Recovery, den prøvede jeg så, og det så ud som om filerne loadede, men meget langsomt, jeg lod den stå over natten, men den var gået i stå og efter flere timer om morgenen havde den ikke rykket sig.
Jeg valgte så at genstarte computeren, mens den var i recovery-stadiet. Siden da har jeg ikke kunne komme ind på F8, men har kunnet komme ind på F2 og F12.
Når man starter computeren loader den bios og går ind i windows vista logoet og loader ind til en sort skærm.

3. Jeg ringede til kundeservice to gange og fortalte dem problemet. Begge gange henviste de mig til at købe en "Fujitsu Siemens Recovery Media Set", som jeg så gjorde og har foran mig.

4. Jeg har så modtaget disse 4 forskellige diske, som er:
- Recovery DVD
- Application DVD
- Drivers & Utilies
- Microsoft Works
Da jeg ikke har modtaget nogen manual har jeg valgt og sætte Recovery DVD'en ind først. Den loader BIOS, og der står: Press key to load from CD or DVD, som jeg så gør. "Windows loading files..." Den loader og kommer ind til en sort skærm igen.

Nogen der har haft erfaring med dette, eller kan få recovery disken til at kunne starte? Lyder dette som en hardware fejl?
Avatar billede kingwilliam Nybegynder
02. september 2010 - 20:40 #1
med bios mener jeg fujitsu siemens logoet, sorry :)
Avatar billede tuidoi Nybegynder
02. september 2010 - 21:36 #2
Kender desværre ikke til de recovery disks som du har modtaget, men hvis du har mulighed for (uden at bryde garantien) så tag evt. din harddisk ud og kopier alle dine vigtige datas over på en anden computer.

Har du ikke mulighed for indsætte den i en anden computer kan du købe en simpel adapter som denne:
http://www.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp

Så kan du prøve at lave en ren installering af windows igen og se om det virker.
Avatar billede kingwilliam Nybegynder
02. september 2010 - 21:41 #3
Tak for svaret!
De ting jeg har på computeren er ret ligegyldige, lige nu vil jeg bare gerne få computeren til at køre igen.
Dét jeg undrer mig meget over er at jeg ikke engang kan få gang i vista cd'en som jeg har fået tilsendt af Fujitsu Siemens.
Avatar billede kimtheman Novice
02. september 2010 - 22:03 #4
Ved ikke hvor mange ramblock du har i den. Men hvis der er mere end 1 i, så kan du jo skiftevis, prøve at tage dem ud (Så der kun er 1 i af gangen).

Ellers kan du prøve at tage harddisk ud og formatere den, måske med det tuidoi henviste til eller med dette

http://www.sandberg.dk/product.aspx?id=133-43

Du kan også prøve, at lave en Hirens BootCD, og så boot fra denne cd (Hvis du da har tilgang fra anden Pc), og derpå skulle der være noget værktøj, til genskabe system filer mener jeg.

http://www.avinashtech.com/da/anti-virus/hirenbootcd/
Avatar billede kingwilliam Nybegynder
02. september 2010 - 23:27 #5
Har downloadet Hiren og brændt på CD.
- Prøvede Windows Memory Diagnostics, men intet held, der kom nogle underlige streger på skærmen og det var det.
- Prøvede BOOTMGR, jeg fik:
(hd0,0)
Will boot NTLDR from drive = 0x80, partition=0x0(hidden sectors=0x800)
Error occurred while savedefault

Prøvede andre programmer uden held.
Det underlige er at den godt gider at boote CD'er som jeg har hentet fra nettet, bitdefender, kaspersky og Hiren, men ikke vista recovery som jeg fik tilsendt?

Skal lige understreges at jeg afbrød Fujitsu Recovery langt før, så harddisken har nok ingen OS.
Avatar billede kimtheman Novice
03. september 2010 - 00:01 #6
På Hiren er der en der hedder mini Xp prøv den. Så ikonet over i højre hjørne når den er boot op. Det højreklikker du på så kommer der en masse programmer muligheder frem.
Avatar billede kimtheman Novice
03. september 2010 - 00:03 #7
Du kan også slette hele harddisken med Hiren Cd.
Avatar billede kingwilliam Nybegynder
03. september 2010 - 08:07 #8
Nu kom jeg endelig ind på Vista installering.
Alt virkede fint indtil selve installationen gik i gang.

Installing Windows..
That's all the information we need right now. Your computer will restart several times during installation.

Copying files (hak ved)
Expanding files (0%) ... (Her er den gået i stå og jeg den stået i 4½ time nu)

Hardware fejl? Læste mig frem andre steder, et eller andet med et sata driver/kabel?
Avatar billede kimtheman Novice
03. september 2010 - 10:46 #9
Uhm har du mulighed for at prøvet et andet cd rom drev? Der tilsluttes via usb?
Avatar billede kingwilliam Nybegynder
17. september 2010 - 08:19 #10
Tak for hjælpen,

efter lang tids telefonsamtale med Fujitsu Siemens kom vi frem til at det var harddisken der var noget galt med rent fysisk.
Jeg tog over i Elgiganten og fik den repareret gratis, og voila! computeren kører perfekt igen.
Avatar billede kimtheman Novice
17. september 2010 - 11:15 #11
Fedt du fik det løst. Husk at lukke tråden.