Avatar billede luksusbugen Nybegynder
03. september 2010 - 22:47 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ingen af mine netkort kan køre DHCP?

Jeg har en Lenovo Thinkpad med Windows 7 og hvis jeg skriver ipconfig/all så kan se at DHCP er disablet for både det trådløse og det almindelige netkort. Hvis jeg kikker på indstillingerne for et af netkortene og vælger egenskaber for TCP/IPv4 får jeg besked om at installere og aktivere et netkort. I følge ipconfig får jeg en TCP/IPv6 adresse selv om jeg har fjernet fluebenet ved TCP/IPv6. Jeg kan ikke fjerne TCP/IPv6 protokollen da jeg også her får besked om at installere og aktivere et netkort først og jeg har 351 Tunnel-netværkskort. Min forbindelse til Internettet er ok selv om min IPv6 adresse er 2002:5734:553d:5734:553D. Jeg synes at det er lidt forvirrende?

Vh
Peter
Avatar billede kimtheman Novice
03. september 2010 - 23:02 #1
Må indrømme blev nu mere forviret af at læse det du skriver.
Din forbindelse til internettet er ok skriver du. Hvad er det så lige du vil have hjælp til?
Avatar billede Selas Nybegynder
04. september 2010 - 00:14 #2
Løsning:
Stop med at bruge ipconfig.
Ellers noget jeg kan hjælpe med? ;)

Jeg har heller ikke dhcp enabled på mine  netværkskort, det lader jeg routeren om lige som i alle andre normale netværk med router.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2010 - 07:46 #3
Kan du ikke installere tcp/ip 4 protokollen?
Avatar billede luksusbugen Nybegynder
04. september 2010 - 08:49 #4
Tcp/ip 4 protokollen er installeret, men det er jo som om IPv6 overtager og hvis jeg f.eks. skulle ha' lyst til at sætte fast IP på Pc'en (bare et eksempel) så kan jeg ikke gøre det ligesom jeg heller ikke kan aktivere DHCP. I et andet forum har jeg læst at man skal fjerne  TCP/IPv6 protokollen (og det kan jeg ikke) for at undgå disse tunnel netværkskort. De gør dog nok ikke nogen skade. Kort sagt vil jeg bare ha' kontrol over netværksopsætningen som f.eks. i min stationære Win 7 Pc og i andre Pc'er. Pc'en bruger god tid på at starte op og det er som om at det er netforbindelsen der er længe om at falde i hak. Der er endnu installeret Lenovos Access Connection som efter min mening ikke er nødvendig da Windows jo sagtens kan styre netforbindelserne selv.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2010 - 08:55 #5
Kan det være Lenovos Access Connection der blokerer for det?
Kan det deaktiveres i start elementer?
Avatar billede luksusbugen Nybegynder
04. september 2010 - 09:30 #6
Jeg mistænker Access Conections for at ha' taget magten og har tidligere afinstalleret det på en ældre IBM Thinkpad fordi Windows og Access Connections tilsyneladende ikke kunne blive enige om at oprette trådløs forbindelse. Hvis jeg afinstallerer det virker min mobilebredbåndsforbindelse (sidder i Pc'en) nok ikke og derfor har jeg ikke afinstalleret. Jeg vil prøve om AC kan deaktiveres.
Avatar billede luksusbugen Nybegynder
03. oktober 2010 - 09:07 #7
Jeg har afinstalleret Access Connections og det gjorde udslaget.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2010 - 09:15 #8
Det vil sige du har fået det til at fungere, efter du fjernede Access Connections?
Avatar billede luksusbugen Nybegynder
03. oktober 2010 - 09:20 #9
Netop. Nu kan jeg så ikke bruge den Ericsson telefon/modem der er indbygget i Pc'en, men jeg har heller ikke haft brug for den. Det ville dog være rart hvis den kunne bringes til at fungere. Hvordan accepterer man et svar?
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2010 - 09:27 #10
Hvis det er min kommentar i #5 du hentyder til, skal du acceptere dette svar jeg lægger her.
Avatar billede luksusbugen Nybegynder
03. oktober 2010 - 09:27 #11
Har fundet ud af det.