Avatar billede h_thunbo Nybegynder
06. september 2010 - 12:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Søgefelt med popdown boks med muligheder

Hej Eksperter!

Jeg har et problem som jeg har bøvlet en del med at finde en løsning på.

Jeg skal have lavet et søgefelt lige som på fx youtube og facebook. Når man indtaster et bogstav i søgefeltet kommer der nogle resultater op i en boks nedenunder (behøver ikke være sorteret specielt, gerne alfabetisk). Resultaterne skal trækkes ud fra en MySQL database. Så skal man kunne vælge et af resultaterne der kommer op og trykke søg.

Jeg kan godt bruge links til sider der har løsningen, jeg vil også gerne have færdigt script eller bare det hint jeg mangler for at kunne finde ud af det. Jeg ved heller ikke om det spørgsmål her høre mest under javascript, mysql eller php (resten af siden er lavet i php)...
Avatar billede repox Seniormester
06. september 2010 - 12:32 #1
Avatar billede h_thunbo Nybegynder
06. september 2010 - 15:57 #2
Det var simpelthen lige det jeg havde brug for. Jeg vidste ikke det blev kaldt autocomplete...
Tak fordi du ville google det for mig! Sender du et svar?

Til alle andre uvidende fandt jeg den her:

http://www.ajaxdaddy.com/mootools-autocomplete.html

Den virker rigtig godt og er meget let at bruge!
Avatar billede repox Seniormester
07. september 2010 - 08:30 #3
Du fik et svar fra mig her.