Avatar billede Quantum-- Nybegynder
06. september 2010 - 20:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Alfabetisk orden

Jeg vil lave en liste med personer og min pc skal herefter sortere listen i alfabetisk orden. Hvordan løser jeg dette problem?
06. september 2010 - 21:01 #1
Snakker vi om en 'dum' tekstfil med alle navnene i en rodet rækkefølge ? Og du vil 'bare' have dem alfabetisk sorteret i samme fil ?
Avatar billede mortvader Nybegynder
06. september 2010 - 21:10 #2
Du kan skrive dem ind i Excel, eller et andet spreadsheet, og så sortere dem deri.
Avatar billede Quantum-- Nybegynder
06. september 2010 - 21:11 #3
Fx

Martin
Jan
Alfa

Så skal min pc give mig den alfabetiske orden. Kan man det i word fx?
Avatar billede Quantum-- Nybegynder
06. september 2010 - 21:15 #4
tak for dit svar
hvad er et spreadsheet?
Avatar billede mortvader Nybegynder
06. september 2010 - 21:16 #5
Prøv at tjekke: http://www.openoffice.org/
Avatar billede richardjensen Seniormester
06. september 2010 - 21:17 #6
Hvis du bruger EXEL, og fx. kolonne-A med fornavn kolonne-B til efternavn o.s.v. kan du gå ind i sortering og vælge stigende/faldensde orden (det er afmærket med 2 A'er og en pil op/ned) efter autosum,  - vær opmærksom på,om du vil have de øvrige kolonner med i sorteringen (afmærkning) se i hjælp under sortering.
Avatar billede richardjensen Seniormester
06. september 2010 - 21:18 #7
Nå, jeg var nok for langsom !
Avatar billede Quantum-- Nybegynder
06. september 2010 - 21:19 #8
tusind tak
Avatar billede Quantum-- Nybegynder
06. september 2010 - 21:20 #9
http://www.eksperten.dk/spm/918039#reply_7646771

Vil I hjælpe mig i mit andet indlæg?
på forhånd tak!