Avatar billede Afroknas Nybegynder
07. september 2010 - 14:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trådløse internetproblemer

Hej Eksperter.

Jeg har for et par uger siden modtaget mit nye internet fra Telenor. Da de ikke har kunnet levere en trådløs router, har jeg sat min egen D-link router på. Dette er også en god løsning, og internettet kører fejlfrit på min computer.

Problemet er, at internettet ikke kører godt på min kærestes computer. Hendes computer bruger windows XP, min Windows Syv. Internettet har jeg navngivet, og sat kode på fra min computer. Navnet kan ikke findes på hendes computer, dog bliver den ved med at logge på et, tilsyneladende, usikkert netværk (uden kode), som hedder D-link., Internettet kan bruges, men det går helt enormt langsom. Jeg har en stærk mistanke om at dette D-link netværk er min trådløse router. Vi vil selvfølgelig gerne have at internettet kører fejlfrit på begge computere. Jeg har kigget lidt på indstillingerne i den der 192.168.0.1 - side, men har ikke kunnet finde ud af noget der virkede. Dog har jeg prøvet at starte forfra med opsætningen, og givet internettet et andet navn. Dette virkede på begge computere, men efter genstart var XP-computeren tilbage på det usikre D-link - netværk.

Er der nogen der kan hjælpe med ovenstående (lidt rodet beskrevede) problem, og få vores internet på ret køl?

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2010 - 15:25 #1
start på xp'en med at fjerne dlink-opkoblingen - det er nok en nabos net.
I xp skal du markere at den skal logge på selvom ssid ikke udsendes, og at dette netværksnavn i øvrigt er favorit, som der logges ind på hvis tilstede.
Avatar billede Afroknas Nybegynder
07. september 2010 - 15:54 #2
Hvor vælger jeg at den skal logge på selvom ssid (navnet på netværket?) ikke udsendes? - Hvordan kan det være at dette ikke udsendes?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2010 - 16:38 #3
hvis du ikke har slået det ssid-udsendelse fra i routeren, så bare glem det. Så burde den kunne finde nettet.
Prøv at højreklikke på netværket, og se om du et sted kan flytte rundt på rækkefølgen af net, det logger på.
Jeg har ikke selv trådløst kort på min xp, så kan ikke komme det nærmere - men i w7 er det muligt.
Avatar billede Afroknas Nybegynder
08. september 2010 - 13:06 #4
Når jeg fjerner D-link opkoblingen fra "Administrer trådløse netværk" går der ca. 2 minutter, og den logger på det igen. Dette sker også, selvom jeg har slået fra at den automatisk connecter.

Jeg kan ikke finde noget sted at flytte rundt på rækkefølgen af netværk, hverken i Win7 eller WinXP.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2010 - 13:23 #5
i win7 er det
Kontrolpanel\Netværk og internet\Administration af trådløse netværk
klik på et netværksnavn, og du kan flytte det op/ned i rækken.

Prøv at slukke din d-link - hvis xp'en stadig kan logge på, så er det naboens router den bruger - hvis ikke, så er det din egen.
Avatar billede Afroknas Nybegynder
08. september 2010 - 20:01 #6
Hej igen.

Tak for forslagene.

Jeg har dog selv fundet en løsning.
Jeg søgte lidt på google, og fandt frem til at jeg skulle ændre i den kanal internettet bruger. Det prøvede jeg, og nu virker internettet på begge pc'er.

Hvordan gør jeg med accept af svar og sådan noget?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2010 - 20:19 #7
du laver bare et svar selv - og efter dette skal du ind og acceptere det.
Avatar billede Afroknas Nybegynder
09. september 2010 - 12:19 #8
Jeg fandt ud af det selv. Ændrede i wireless-indstillingerne, ændrede lidt i hvilken "channel" nettet skulle køre på,- nu virker det.