Avatar billede squire Nybegynder
24. juli 2001 - 14:42 Der er 6 kommentarer

sms som sender både

Jeg mangler en SMS-sender og når man trykkker på send sender den også en MAIL til mig, om nogle oplysninger som brugeren skrev i et felt inden han sendte (Det hele skal forgå på en side)

Ps. Det skal være et java script...!!!
Avatar billede jasber Nybegynder
24. juli 2001 - 14:56 #1
For at gøre ovenstående er du nødt til at \"interface\" med en mail server. Tror ikke du umidelbart kan gøre det med JavaScript, og hvis det endelig er muligt, så vil alle oplysninger for at connecte til serveren komme til at stå i \"sourcen\" som brugen kan se hvis han vælger \"view source\" i sin browser.

Jeg vil mene at svaret er \"server side\" programmering, som f.eks PHP, PERL eller ASP.
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. juli 2001 - 15:03 #2
Du kan gøre det med et formmail script, men jeg tror faktisk ikke det er lovligt at du samler oplysninger om dine besøgende på den måde.

mvh JakobA
Avatar billede lazz-the-leader Nybegynder
24. juli 2001 - 15:48 #3
Du skal have Html kode til at gøre det... jeg kan skaffe det men skal af Cz...
Avatar billede squire Nybegynder
24. juli 2001 - 17:45 #4
Er der så nogen der har koden i asp???
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. juli 2001 - 18:00 #5
se http://www.forbrugersikkerhed.dk/doc_109_2.asp
og http://www.nospamemail.dk/salg/lov/registerlov.htm
Jeg har hørt, (men har ikke personligt fået bekræftet), at der er taget principbeslutning om at \"tip-en-ven\" funktionen er lovstridig da den kan anvendes til ulovlig indsamlign af persondata.
Det samme må gælde når du indsamler oplysninger om folk under dække af at hjælpe dem med at sende en SMS.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
24. juli 2001 - 18:12 #6
fra: \'http://www.forbrugersikkerhed.dk/doc_149_1.asp\' sidste afsnit

Indsamling af personoplysninger
Ved indsamling af personoplysninger skal det være klart, hvilke formål oplysninger skal bruges til. Formålet skal være sagligt og udtrykkelig angivet før indsamlingen af data begynder.