Avatar billede Hamder83 Praktikant
13. september 2010 - 14:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Større hastighed

Hej

Jeg har en Shuttle XPC SG31G5.
http://www.shuttle.eu/index.php?id=147&L=0

Min bios skriver at jeg ddr2 pc6400 ram.
Hvis jeg kører CPU-Z så skriver den : DRAM Frenquency: 221mhz.

Den skriver også at min Cpu - Intel E2160 1,8ghz kører 796mhz.

Så noget siger mig et eller andet er sat forkert op.
Nogle bud på hvad jeg kan gøre?
Avatar billede Selas Nybegynder
13. september 2010 - 15:18 #1
Det er bare fordi den går ned i hastighed for at spare strøm, det er meget normalt.
For at se de egentlige tal kan du starte et program der bruger en god bunke cpu kraft for eksempel prime95 (nogle gange er det nok bare at kører musen rundt hurtigt).

Prime95 64bit:
http://mersenneforum.org/gimps/p64v2511.zip
32 bit:
http://mersenneforum.org/gimps/p95v2511.zip
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2010 - 15:22 #2
for det første

spørgsmål oprettes som kommentar
der er ikke bedt om et svar

de her bør du se på hurtigst muligt - det er en af årsgerne til folk ikke gider hjælpe dig - du lukker jo ikke spørsgmålene
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2010 - 15:23 #3
Avatar billede Selas Nybegynder
13. september 2010 - 15:29 #4
#2 hva?? det er mig der har lagt et svar, men ja zjadi har lige lovligt mange spørgsmål der ikke er lukkede..

zjadi jeg kigger lige på dem, men hvis der ikke er kommet nogle acceptable svar i dem kan du bare selv lægge et svar (evt. med hvordan du løste problemet) og så accepterer dette.  :)
Avatar billede Hamder83 Praktikant
13. september 2010 - 15:42 #5
Hej Selas

jeg er igang med at rydde op, var først den anden dag jeg fandt ud af hvordan man giver points.

Så er snart i bund med udestående spørgsmål der ikke har fået points.

Men du har ret når man starter den kører den rigtig nok 1,8ghz.

Og læste fejlagtigt mine ram som pc6400 og ikke som de er 5300.

Så accepterer dig svar.