Avatar billede MLundager Nybegynder
14. september 2010 - 12:33 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Matematik Spørgsmål

Arealet af græsset er: 7920m

Der skal sås nyt græs. Gartneren
vil bruge 3 kg græsfrø pr. 100 m2

Hvor mange kilogram græsfrø skal der bruges?
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2010 - 12:38 #1
7920 m2 græs divideret med 100 = 79,20*3=237,60 kg
Avatar billede brita Nybegynder
14. september 2010 - 12:42 #2
Det kan du ikke mene skal give 80 point! Det kunne min 12-årige søn regne ud i hovedet!
Ja, men undskyld.... det er altså ikke et spørgsmål til eksperter, og fair nok, hvis du ikke kan regne, men så brug pointrammen som den lægger op til og uddel max 15 point.
Avatar billede MLundager Nybegynder
14. september 2010 - 12:55 #3
Mange tak for hjælpen :D
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2010 - 12:57 #4
Husk at lukke dine spørgsmål, kan se du har flere point ude
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2010 - 13:04 #5
Enig i #2.
Avatar billede MLundager Nybegynder
14. september 2010 - 13:15 #6
det er skuda ikke min skyld at du er sådan en fed nerdy med briller
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2010 - 13:27 #7
Sig mig engang, hvad fanden bilder du dig ind!!!
Du skal da ikke dømme mig, fordi jeg er enig med det der skrives i et andet indslag.
Jeg vil ikke skrive om her, hvor intellegent du er.
Det har vi vist alle forstået.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2010 - 13:29 #8
Eller hvad mener du brita?
Avatar billede brita Nybegynder
14. september 2010 - 13:40 #9
Jeg tror nok, jeg skrev, hvad jeg mente.

Det var primært ment som hjælp til pointsystemet, så MLundager fremover bedre kan finde ud af det. Det var ikke ment som starten på et skænderi og når man begynder at svine folk til på deres udseende, står jeg af.
Specielt herinde, hvor jeg gang på gang forbløffes over den venlighed og hjælpsomhed brugerne yder hinanden.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2010 - 13:45 #10
Ja og jeg har lige rettet på mit udseende så jeg ser rigtig "fed" ud.
Avatar billede brita Nybegynder
14. september 2010 - 14:19 #11
:) Fint!
(Men jeg kunne nu ellers godt lide dit første billede..)
Avatar billede MLundager Nybegynder
14. september 2010 - 15:31 #12
Hej i må undskylde hvad der er blevet skrevet en anden er kommet hen til min computer og skrevet det der. i må virkelig undskylde det jeg beklager.
Avatar billede MLundager Nybegynder
14. september 2010 - 15:34 #13
jeg fandt ud af det var min ven ved siden af mig mens jeg var væk jeg beklager virkelig.
Avatar billede Dark_ArTist Nybegynder
14. september 2010 - 15:50 #14
omg folkens? hvad fanden er i så sure over? Brita du siger selv min 12 årige søn kunne finde ud af det? virker det ikke provokerende syntes du selv? overvej det lige før du selv starter på sådan noget pis
Avatar billede brita Nybegynder
14. september 2010 - 16:04 #15
Det er helt fint med mig at MLundager stiller sit spørgsmål og jeg forsøgte ikke at være provokerende. Min 12-årige søn er ret god til matematik i forhold til sin alder, og hvem ved hvor gammel MLundager er?

Jeg stiller af og til selv spørgsmål, der er meget nemme at svare på og jeg synes også det er 100% fair, at MLundager stiller sit spørgsmål.

Det, jeg har en anke imod, er udelukkende, at det skal give 80 point at svare på spørgsmålet, fordi det devaluerer pointene.

Og det er ikke, fordi jeg er sur overhovedet... samler ikke selv på point. Det var bare ment som en reminder om at nemme spørgsmål max skal give 15 point. Såmænd intet andet.
Sur bliver man vel først, hvis man bliver kaldt "en fed nerdy med briller"... men det var, så vidt jeg kan se, også bare en vens forfejlede forsøg på at være sjov.
Så skal vi ikke lukke debatten der?
Avatar billede Dark_ArTist Nybegynder
14. september 2010 - 16:07 #16
jo fair nok men en anden gang så vær lige ompnærksom på det..
Avatar billede MLundager Nybegynder
14. september 2010 - 16:10 #17
Jeg er helt enig med dig brita og jeg kan nu godt se hvad du menner med at man max burde give 15 point for nemme spørgsmål.
jeg vil kun give 80 fordi jeg ikke har brug for mange point og at jeg gerne ville have at andre der samler skulle få nogle flere.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2010 - 16:58 #18
#11 Tak brita
#12 og #13 Det er i orden Mlundager
Gafferator du løste opgaven der var stillet. Skulle du ikke lægge svar så tråden kan lukkes?
Enig i det Mlundager?
Avatar billede MLundager Nybegynder
14. september 2010 - 17:19 #19
Ja jeg er enig læg et svar så du kan få de point du har fortjent :D
Avatar billede gnuff Praktikant
14. september 2010 - 19:31 #20
Jeg er kommet tilbage på min gamle profil, så her er et svar fra Gafferator AKA Gnuff
Avatar billede vejmand Juniormester
14. september 2010 - 19:41 #21
Bare for at alle kan se at Gafferator og Gnuff er samme bruger, og det er bragt i orden.  :-)
http://www.eksperten.dk/spm/918762
Avatar billede gnuff Praktikant
14. september 2010 - 21:20 #22
Takker vejmand.

Jeg burde have tænk på at lægge det link, så folk kan se at jeg bad om hjælp til at komme ind på denne profil igen
Avatar billede Helpme123 Nybegynder
06. oktober 2010 - 20:17 #23
237.60 kg? :D
Avatar billede vejmand Juniormester
06. oktober 2010 - 20:24 #24
Helpme123 >> Hvorfor sender du det som "Svar", og dermed forsøger at stjæle point?????
Avatar billede gnuff Praktikant
07. oktober 2010 - 01:13 #25
Jeg tvivler på at han stjæler de point, jeg tror slet ikke det spørgsmål her vil blive lukket
Avatar billede vejmand Juniormester
18. december 2010 - 17:07 #26
Hmmm, det lykkedes så for Helpme123 at "stjæle" halvdelen alligevel......