Avatar billede khadgar Nybegynder
14. september 2010 - 13:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Farveskema i C5

Start en consol op i C5 (D5W32C.EXE) med attribute -hw

Dette oplever jeg pt - dog uden at have sat attributen nogen steder (heller ikke i genveje - som jeg kan finde i hvertfald :-))

Nogen der har nogen som helst ide om hvordan jeg kan få dette rettet tilbage uden at skulle sidde og rette 200 linier med farver?!
Avatar billede mariaf Juniormester
14. september 2010 - 20:00 #1
Du har startet en C5 med -hw og det har givet sjove/forkerte farver, og selv om du fjerner parameteren, så er farverne der stadig?

Prøv at starte den direkte på filen. Ellers må du have nulstillet farverne igen. Det gør du ved at kopiere F-filerne ind fra cd eller oprindelig installation.
Avatar billede khadgar Nybegynder
16. september 2010 - 08:26 #2
Hej mariaf

Tak for hurtigt svar!

Jeg har ikke kørt med parameteren -hw ... men det skærmbillede jeg får frem er som om jeg har gjort det :-) (mere for at give indtryk af hvordan det ser ud ;-))

Så jeg må igang med at kopiere F-filerne .. er det dem det hedder F[et nummer].win ????
Avatar billede khadgar Nybegynder
16. september 2010 - 08:30 #3
Jeg testede det, men det hjalp ikke ... jeg mener i øvrigt også F-filerne kun er til GUI og ikke har noget med consolen at gøre?
Avatar billede khadgar Nybegynder
16. september 2010 - 08:46 #4
Jeg har også forsøgt at kopier usr0001.tbl fra en kopi af C5, som bruges til at teste i inden der lægges live ... men jeg kan desværre ikke bare kopier denne fulde version over, da der er ændringer i som ikke stemmer overens med LIVE versionen - men jeg har ikke problemet med farveskemaet her.
Avatar billede GlobaCon Nybegynder
21. september 2010 - 12:43 #5
Hej

Har du prøvet at se om der ligger nogle parameter i C5.ini? Der kan sagtens ligge nogle parameter der styrer farverne.

Og har du prøvet at kigge på C5w32c.exe's egenskaber? det kan være der er pillet der eventuelt.

Håber det kan hjælpe :)

Med Venlig Hilsen
Bent B. Pedersen
Avatar billede mariaf Juniormester
21. september 2010 - 19:25 #6
Prøv at kopirer en original usr00000.tbl ind.
Avatar billede khadgar Nybegynder
22. september 2010 - 08:55 #7
Bent: Jeg har kigget på egenskaber og umiddelbart ser alt ok ud ... jeg har en testversion jeg sammenligner med og der er ikke nogen forskel (og den virker)

Der ligger heller ikke noget i C5.ini og jeg har ingen genveje med parametre på.

mariaf: Jeg har prøvet både at udskifte usr00000 og 001 (sidstnænvte er supervisor)

Der findes dog en også nogle usr000a 00d 00c ? hvilke filer er det? (de findes dog også i test versionen)
Avatar billede khadgar Nybegynder
30. september 2010 - 08:06 #8
Hej Mariaf - din løsning var faktisk god mok med usr00000.tbl - problemet var bare at alle åbenbart ikke var ude, da jeg testede det ... der var en der havde sneget sig ind :-) så du får lige lidt point!