Avatar billede Slettet bruger
16. september 2010 - 04:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Upload af billeder med ASP

Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal gribe dette an.

Det er en webside, som ejeren selv skal kunne opdatere.
Jeg ved godt hvordan man poster tekst op, men han skal kunne uploade billeder, som jeg skal gemme i mapper, og smide i en database.

Men hvordan uploader jeg jpg til mapperne ?

For 10 år siden lavede jeg en side hvor man kunne uploade mp3 filer, men den hang konstant, og kunne kun klare små filer under 1 MB.

Jeg skal ha noget så han kan uploade 10 mpix billeder.

?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2010 - 04:22 #1
Ha latterligt...  jeg tænker da lige på at det var vel meget nemmere om jeg bare bruger syncback.

Han putter billederne i de rigtige mapper, og kører et backupscript, og vupti, jeg har billederne.

MEN, i det tilfælde, så skal jeg have noget der kan scanne mapperne, sammenligne med databasen, og så tilføje det der er nyt.

Eller jeg kan sørge for at flytte alle uploads væk, så jeg altid ved at der kun er nyt i upload mappen, men så skal jeg stadig ha noget der kan scanne disken for filnavne.

? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2010 - 04:28 #2
Hvorfor ikke lade ham uploade via web interface.

ASP.NET har glimrende support for file upload.
Avatar billede stoffer Nybegynder
16. september 2010 - 04:45 #3
Nu håber jeg du mener det gamle asp :)

Anyways. Jeg kan huske jeg lavede en upload komponent engang. Problemet er at som du selv siger så er upload uden komponent ikke super stabil.

Her er en der er gratis at bruge: http://aspalliance.com/dundas/default.aspx

Og den er taget fra denne liste:
http://classicasp.aspfaq.com/forms/how-do-i-upload-files-from-the-client-to-the-server.html

Men jeg ville nu også skifte til .net som arne siger :). Det er vist på tide...
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2010 - 12:03 #4
stoffer:

Så skal jeg finde ud af hvad hotel der skal bruges nu, for jeg ved ikke om de har .net eller gammel..

Måske du ku anbefale noget hosting også ?  så jeg kan få det på plads.

arne: hvem, hvad, hvor, links ? :D

jeg udvikler på IIS 5 (server 2003), med alle opdateringer, ved så ikke hvad det er, men gætter på ASP 2.1 ?
Avatar billede stoffer Nybegynder
16. september 2010 - 12:30 #5
Hmm. jeg vil ikke anbefale noget bestemt hosting. Bare gå efter det billigste asp.net lyder det til.

Mht. webhotel, tror jeg du får svært ved at opstøve noget der kun køre gammel. 2003 kører så vidt jeg ved begge dele.

Jeg ville gå efter upload med .net så.

Der er masser af nemme todo på nettet. En hurtig søgning her så tror jeg også du kan finde noget.
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2010 - 15:37 #6
det som stoffer linkede der fandt jeg noget der kan klare store filer og virker, så læg et svar stoffer så får du dine point.
Avatar billede stoffer Nybegynder
16. september 2010 - 16:37 #7
svar :)