Avatar billede nielslt Nybegynder
16. september 2010 - 21:54 Der er 3 kommentarer

Slette stemmen i en sang?

Hey fantastiske mennesker!

Jeg har en veninde der har et ønske om at få slettet stemmen i en sang, så man kun høre rytmen og musikken. ;-) Da den nemlig skal bruges til noget gymnastik opvisning! Håber der en flink mand, der vil hjælpe så de kan få en fantastisk opvisning!

Sangen er: Robyn - Don't Fucking Tell Me What To Do

Send mig en mail på nielslthomsen@hotmail.com, så kan jeg muligvis sende sangen!
Avatar billede vejmand Juniormester
16. september 2010 - 22:06 #1
Har Googlet den, og her er et resultat:
http://www.freshwap.net/8bc/dl/don+t+fucking+tell+me+what+to+do+instrumental

Jeg har ikke downloadet den, så jeg ved ikke om det funker.
Og jeg ved slet ikke om det er lovligt......
Avatar billede DanielXavier Nybegynder
17. september 2010 - 08:55 #2
Du vil desværre altid høre stemmerne, da sangstemmerne er flertonige og dermed også berører de melodiske tonelejer.

Du vil få en hulklang lyd, ved at fjerne stemmerne. Søg evt efter versionen på Youtube efterfulgt af ordet instrumental, eller karaoke..
Avatar billede kuku2009 Nybegynder
17. september 2010 - 09:12 #3
En cd eller mp3 er i første omgang eksporteret i et wave format, hvilke betyder at der kun er 2 spor. Left/right. Hvis du skulle kunne fjerne enkeltdele af en sang skal du have fat i hele tracket samt installere et externt lydkort og investere i et lydprogram (Protools, logic, reason, cubase m.fl.) hvilket koster 3-5 tusind kroner. Medmindre at Robyn-folkene har udgivet trackene som en del af en remix-konkurrence, tror jeg ikke du skal regne med at man bare kan fjerne vocal tracket.
Det bedste du kan gøre er at håbe på at finde en karaokeudgave a tracket.
Held og lykke :)