Avatar billede JArndal Nybegynder
17. september 2010 - 18:39 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

USB-stick på 256 gb

Hej eksperter.
Dette er ikke som sådan et problem, men jeg har tænkt på noget.
Jeg er i gang med at lave en hjemmeside, hvor mig og en kammerat har tænkt os at sælge usb-sticks. Det meste af siden er på plads, men før vi køber et ekstra domæne specielt til at sælge 256 gb-sticks fra, vil jeg lige høre, om I tror, der er nok potentielle købere på markedet til at det vil kunne betale sig?
Og hvad ville I tænke var en fair pris, før at I kunne finde på at overveje et køb?
Har kigget på diverse danske sider, og har ikke kunnet finde et 256 gb usb-stick til under 5000. :)

På forhånd tak for hjælpen.

(Bare læg svar, hvis du kommer med svar på mine undringer, og evt. kommentarer, hvis du er i tvivl om noget (alle svar, som jeg mener kan bruges, får del i de 200 point))

Mvh. Jonas
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 18:57 #1
Hvem har brug for en 256GB USB stick?

Hastigheden er jo dræbende selv med 4GB

Hvis du skal sælge, så skal det være på tekniske detaljer og andre anvendelsemuligheder.

Prisen i dag er vel 100kr per Gb, til sammenligning
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 18:58 #2
Vil ikke mene det er et marked der er værd at satse på, alternativet er en ekstern Harddisk, har lige købt en Verbatim på 1TB i den lokale Superbrugs pris 499.00 kr
Avatar billede haverslev Novice
17. september 2010 - 19:27 #3
Det tror jeg bliver en meget snæver brugerkreds du vil få til så store Usb keys.

Hvis man skulle finde et bredt klientel til den størrelse, så må de på ingen måde være dyrere end en ext. usb harddisk på 250Gb.
Da overførselshastigheden er den samme på de 2, så er det den prisen skal sammenlignes med.

Jeg bruger både ext. diske på 500Gb og Usb keys på hhv. 8Gb og 16Gb.
Jeg har aldrig haft behov for at overføre større filer/programmer/image i mit arbejde end der kan være på en 16Gb stick.
Det er straks noget andet når vi snakker flere backup programmer, ting fra store servere og imager, så bruger jeg en ext.harddisk, da disse ting er af mere permanent karakter.
Avatar billede JArndal Nybegynder
17. september 2010 - 19:57 #4
vi har overvejet en pris på ca. 500 kr., og overførselshastigheden skulle ligge på omkring 25 mb/sek.

Jeg synes dog selv, at en ekstern harddisk tit er ret stor, og når man kan få et usb-stick til samme pris og med samme overførselshastighed, men bare 10 gange mindre, vil jeg da klart foretrække usb-sticket. :)

Vil dog gerne have mere respons (altså evt. fra andre end de første 3 også :)

Mvh. Jonas
Avatar billede haverslev Novice
17. september 2010 - 20:25 #5
Jeg er desværre IKKE enig, de ext. diske jeg bruger er 2,5" og de kan være i min brystlomme :-)
En ext. disk på ca. 250Gb kan erhverves for ca. 350-380 kr.
Avatar billede JArndal Nybegynder
17. september 2010 - 21:48 #6
Vi kan vel blive enige om, at der bliver solgt massere af usb-stick i Danmark, ikke?
Hvorfor skulle folk så ikke være interesserede i at købe et på 256 gb til samme pris som et på 8-16 gb?
Der skal ikke en atomfysiker til at regne ud, hvad der bedst kan betale sig. :)
En 2,5" ekstern harddisk er ganske vist ikke lige så stor som en "normal", men den er stadig en del større end et usb-stick.
Alt snakken om, at en ekstern harddisk er bedre osv. er lidt nyttesløs i og med, at vi primært vil konkurrere med andre usb-stick-forhandlere, og ikke så meget med de eksterne harddiskes forhandlere. :)

Mvh. Jonas
Avatar billede haverslev Novice
17. september 2010 - 22:44 #7
Vi kan vel blive enige om, at der bliver solgt massere af usb-stick i Danmark, ikke?
jo, men ikke ret mange over 32Gb, som pt. ligger i en pris på ca. 400 kr., over den størrelse køber brugere ext. harddiske.
Du skal du sælge disse store sticks på tekniske detaljer, evt. leveret med logo, og en rigtig god pris

Hvorfor skulle folk så ikke være interesserede i at købe et på 256 gb til samme pris som et på 8-16 gb?

nu ved jeg ikke hvor du køber dine USB stick, men jeg giver ikke mere end 180 kr. for en 16Gb Kingston stick hos min hardware pusher :-) - ved godt at jeg har en konto der osv.

Men du kan f.eks købe her til 219 kr.
http://www.wupti.com/Produkter/238290_(Wupti).html?utm_source=pricerunner&utm_medium=partnersite

Dit sidste indlæg bære lidt præg af, at man ikke må skrive negativt om dit forhavende og du mener at du ikke skal kongurere
med ext. diske osv. - der vil jeg mene at du er forket på den, din fornemmeste opgave er jo at skabe et marked for de store USB stick og derved erobre andele fra både andre sticks forhandlere og flytte salget af ext. diske over på dine sticks :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 23:36 #8
Hvor skaffer du 256 GB USB-nøgler til væsentligt under 500 kr.?
Troede slet ikke så store USB-nøgler fandtes på markedet i den prisklasse?
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2010 - 00:31 #9
Joe!!! Man kan købe den slags i USBekistan. Det er ret billigt!
Avatar billede humax Nybegynder
18. september 2010 - 01:36 #10
til 400 kr
http://www.dailyrush.dk/boards/1365/topics/85958/
Den kan kun formateres til Fat32 og exfat vista og windows7
http://www.spille-maskiner.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=4068
Avatar billede usbguy Nybegynder
18. september 2010 - 09:24 #11
Hej alle sammen

Jeg er JArndals makker i dette projekt. Først vil jeg lige beklage hans lidt negative svar :)

Prisen vil komme til at ligge på 400-500.

Mht. diskussionen om folk vil betale de evt. 100 kr. ekstra for at få 256 GB istedet for 32, så kan jeg personligt ikke se, hvem der ikke vil gøre dette.

Du skal du sælge disse store sticks på tekniske detaljer, evt. leveret med logo, og en rigtig god pris
Det kommer vi også til! Salget bliver i starten primært til firmaer, hvor de kan designe deres eget usb-stick helt fra bunden (private kan naturligvis også gøre dette. Der er bare en minimumordre på 20 stk.) Vi har danmarks største udvalg med over 1000 forskellige modeller i træ, læder, metal, bambus og mange andre materialer.

Dit sidste indlæg bære lidt præg af, at man ikke må skrive negativt om dit forhavende og du mener at du ikke skal kongurere Selvfølgelig må man skrive negativt. Jeg beklager som sagt min makkers lidt negative tone :)

til 400 kr
http://www.dailyrush.dk/boards/1365/topics/85958/
Den kan kun formateres til Fat32 og exfat vista og windows7
http://www.spille-maskiner.dk/forum/viewtopic.php?f=5&t=4068[/i]
Hmm. Jeg kan ikke bruge nogle priser fra et forum ;) Hvis ikke de bliver solgt via en hjemmeside, hvor du har garanti osv. så er prisen ikke relevant (den side han nævner har tilsynladene ikke varen) handleres priser til ret meget ;) Jeg vil tilgengæld meget gerne have links til nogle mere reelle forhandlere :)

med ext. diske osv. - der vil jeg mene at du er forket på den, din fornemmeste opgave er jo at skabe et marked for de store USB stick og derved erobre andele fra både andre sticks forhandlere og flytte salget af ext. diske over på dine sticks :-)
Så vidt jeg kan se, så siger han bare primært USB-stick forhandlere. Vi vil naturligvis også komme til at konkurrere med ext. harddisk, hvor de bare mere vil fungere som en slags substitutionsprodukter.

Fortsat god dag!

Dbh. USBguy
Avatar billede usbguy Nybegynder
18. september 2010 - 09:33 #12
Og så er der vel ikke meget andet at sige, end at det er et fremtidens produkt!
Vi vil hele tiden have mere og mere hukommelse på mindre og mindre hardware.
Avatar billede haverslev Novice
18. september 2010 - 09:41 #13
Avatar billede usbguy Nybegynder
18. september 2010 - 09:57 #14
Ja blandt andet :)

Fortsat god dag!

Dbh. Stubbe
Avatar billede JArndal Nybegynder
18. september 2010 - 12:30 #15
Mit såkaldte "negative" indlæg skal slet ikke forstås som et surt opstød :) Det går mig ikke så meget på, at du har nogle kritikpunkter, men mere det at jeg er uenig i disse.
Jeg er slet ikke negativ på nogen måde, omend mine svar kan få det til at ligne.

Mvh. Jonas
Avatar billede JArndal Nybegynder
02. oktober 2010 - 00:35 #16
Jeg lukker den lige her. Hvis du vil have point haverslev, så send PM, så giver jeg dem i et nyt spørgsmål.

Mvh. Jonas
Avatar billede JArndal Nybegynder
02. oktober 2010 - 00:35 #17
Svar
Avatar billede haverslev Novice
02. oktober 2010 - 09:01 #18
LOL - hvorfor bad du ikke bare om svar her - inden du selv lavede svar og lukkede, sådan fungere Eksperten  :-)
"Jeg lukker den lige her. Hvis du vil have point haverslev, så send PM, så giver jeg dem i et nyt spørgsmål.
Avatar billede JArndal Nybegynder
02. oktober 2010 - 10:25 #19