Avatar billede mamloo Nybegynder
18. september 2010 - 07:58 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker skærmkortet ik´ argggggg!!!

Hej!

Jeg har haft en del problemer med at få startet en Acer 5920G med de rigtige drivere op. Derfor bliver jeg nød til at få hjælp af jer.
Problemet sker ift. at jeg har brugt en Vista update cd som ikke hører til maskinen for ellers ville den ikke starte. Nu starter den op, men skærmkortet er et "standard VGA Graphics Adaptor" og ikke et  Nvidia Geforce 8600M GS TurboCache.
Derudover vil den heller ikke kendes ved følgende drivere; BTW_Foxconn, TouchPad, TurboMemory_intel, og TV Tunner som alle er hentet på Acers hjemmeside.

Jeg har at nogle kan kaste lys over disse problemer! God weekend..
Avatar billede poko1 Ekspert
18. september 2010 - 08:38 #1
Det er svært at se ud fra din beskrivelse om det er en ny instalation?
Hvis det er skal du hente chipset og andre drivere hos Acer gå denne vej.
http://us.acer.com/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=en&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=3750&sp=page15e&ctx2.c2att1=25&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=3750&CountryISOCtxParam=US&ctx1g.c2att92=453&ctx1.att21k=1&CRC=2054404012

vælg "notebook." "Aspire." "Aspire.5920G." så kommer driverne.
Avatar billede haverslev Novice
18. september 2010 - 09:09 #2
Problemet sker ift. at jeg har brugt en Vista update cd som ikke hører til maskinen ...

Udfra dette, så ER det minimum en repair der er udført og alle drivere skal derfor installeres igen.
Eller man kunne overveje om ikke det var bedre at lave det om, således hele installationen igen blev som den "var" da man fik maskinen.

Tryk på "ALT+F10" under opstart af pc`en og følg vejledningen.
Dette er Acer`s eget recovery system og den vil så selv installere Vista, drivere osv.
Avatar billede mamloo Nybegynder
18. september 2010 - 09:27 #3
Poko1, jeg har formateret drevene efter at jeg langt om længe fik adgang via. Vista update cden. Jeg har hentet alle drivere hos Acer, og har ligeledes installeret chipsete, men det afhjælper desværre ikke mit problem.

Haverslev, problemet er blot at jeg har formatteret den, og inden da fik jeg ikke lov at lave et recovery på maskinen, da der konstant kom en fejlmeddelelse op;"mismatch type D2D bla.bla. Derfor var jeg nødsaget til at prøve en anden løsning.
Avatar billede mamloo Nybegynder
18. september 2010 - 09:32 #4
Er det evt. en korrekt rækkefølge, når man taler om drivere???

Iøvrigt ville Acer meget gerne Rep. computeren da pågældende supporter mente at det var bios det gjorde at jeg fik fejlen; D2D blabla. Jeg har selv google problemet og mange har haft det samme problem.
Det skal lige siges, at jeg PRØVER at lave computerne for en anden, og han har ikke ingen recovery cd til maskinen, meget typisk!!
Avatar billede haverslev Novice
18. september 2010 - 09:49 #5
Er det evt. en korrekt rækkefølge, når man taler om drivere???

JA, du skal altid starte med Chipset driveren som er "grundstenen" som de andre driver bygger sig ovenpå
(Dette fænomen er dog ikke gældene i en W7 installation)

Hvis der evt. har været nogle problemer med D2D, så skulle du måske gøre således: (muligt at partition er væk ifm. nyinstall)

Inden du udfører en gendannelse, skal du kontrollere BIOS-indstillingerne således.
1. Kontroller, om funktionen Acer disk-to-disk recovery er aktiveret eller ej.

2. Sørg for, at indstillingen D2D Recovery under Main er Enabled.

3. Afslut BIOS programmet, og gem ændringerne. Systemet genstarter.
Tryk på <F2> under opstart for at starte BIOS programmet.
Sådan starter du gendannelsesprocessen.

1. Genstart systemet.

2. Mens Acer-logoet vises, tryk på <Alt>+<F10> samtidig for at få adgang til gendannelsesprogrammet.

3: Oplysninger om systemgendannelse finder du i vejledningen på skærmen
Avatar billede mamloo Nybegynder
18. september 2010 - 10:01 #6
Den var slået til altså D2D.

Når jeg prøver at få adgang til ALT+F10 kommer følgende op:

Edit Boot Options

Path: \windows\system32\winload.exe

Partition: 2
Hard Disk: 4e0dbf20

/NOEEXECUTE=OPTIN

Hvis jeg trykker enten starter Win... Skal jeg bruge update cden igen???
Avatar billede poko1 Ekspert
18. september 2010 - 10:11 #7
Der var et par ting jeg ville forsøge.hent Ccleaner. http://www.filehippo.com/download_ccleaner rens maskinen.fjern alle drivere der er markeret med fejl i enhedshåndteringen prøv at instalere de rigtige drivere gå så ud og hent en vista recowerydisk. http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/
Avatar billede haverslev Novice
18. september 2010 - 10:13 #8
Nej, den recovery mulighed er desværre DØD med den fejlmelding :-(

Så du skal igang med at installere de korrekte drivere forfra.

Men prøv først at gå i systemgendannelse og kør den så lagt tilbage i tiden, at du muligvis KUN har selve Windows installationen som første punkt/dato - herved får du fjernet de drivere du har lagt ind pt.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/System-Restore-frequently-asked-questions
Avatar billede mamloo Nybegynder
18. september 2010 - 11:53 #9
Nu har jeg prøvet at komme tilbage til gendannelsestildspunktet, men regner ikke med, at jeg er helt tilbage. Nu har jeg installeret chipsetet. Hvad skal jeg så prøve at installere?
Avatar billede mamloo Nybegynder
18. september 2010 - 11:56 #10
Ej, jeg gendanner den påny, også installerer jeg som det første chipsetet ik??? Hvad skal jeg så installere, i prioriteret rækkefølge.. ;)
Avatar billede mamloo Nybegynder
18. september 2010 - 12:01 #11
Skal jeg forresten installere Bios, som man ligeledes kan downloade hos Acer???
Avatar billede haverslev Novice
18. september 2010 - 18:50 #12
Hvis du lave en nyinstallation, så skal du efterfælgende installere Chiset drivern, så Grafik driveren, så Lan, så lyd osv. osv. Bare du starter med chipsettet, så er de andres rækkefølge knap så vigtigt.
Men du skal installere Alle driverne til det pågældende styresystem.

En BIOS opdatering er KUN nødvendigt at udføre, såfremt at der er noget hardware der er blevet tilføjet maskinen og som den evt. ikke kan kører/gendkende med den nuværende bios version.
Hvis maskinen har kørt upåklageligt i nuværende version, så hold dig fra en Bios update.
Avatar billede mamloo Nybegynder
19. september 2010 - 13:35 #13
Jeg er meget i tvivl om hvilke skærmdriver jeg skal installere om det er alle sammen eller bare Nvidia( se evt. Acer http://www.acer.dk/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=da&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=405&sp=page15e&ctx2.c2att1=5&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=405&CountryISOCtxParam=DK&ctx1.att21k=1&CRC=2620641492

Og skal jeg installere alle de driver som de viser på Acer,Eks. CIR- Winbond. Undskyld mine megen uvidende spørgsmål, men er bare meget i tvivl.

Iøvrigt kommer følgende fejl op når jeg installere Bluetooth; No bluetooth device was detected. Please make sure that your bluetooth device is plugged bla.....
Avatar billede haverslev Novice
19. september 2010 - 16:08 #14
Nu nøvnte du kan at det er Vista, men jeg går udfra at du henter og installere de drivere der er under f.eks Vista Home Premium 32bit (hvis det er det du har installeret, ellers hent under det du har installeret - HUSK der er forskel på 32bi7/64bit)

Men under Vista Home Premium 32bit, der er der kun 3 forskellige drivere til VGA (grafik)
Så der skal du jo vælge det grafikkort maskinen kører med.
I dit indledning skrev du Nvidia Geforce 8600M GS TurboCache - så udfra det, så er det Nvidia VGA driveren du skal hente.
Nedenstående link siger dog Nvidia Geforce 8600M GT, men det er uden betydning og er samme driver der skal bruges.

Er det denne maskine og med dette hardware??
http://www.notebookcheck.net/Review-Acer-Aspire-5920G-Notebook.4217.0.html

Hvis det er din maskine og med den bestykning, så skulle du kunne installere drivern til bluetooth.
Avatar billede mamloo Nybegynder
19. september 2010 - 21:02 #15
Haverslev, Jeg har hentet Vista Home Basic 32bit, og installeret de drivere jeg fik lov til. Følgende drivere fik jeg ikke lov at installere; Bluetooth, Touchpad, Tv tunner, Turbomemory og derudover virker mit wireless lan ikke..

Hvis jeg går ind i display settings, står der følgende:

Monitor

(dafault monitor) on Standard VGA Graphics Adaptor.

Hvis jeg så går ind i advanceret står adaptoreren som en standard VGA adaptor, men chip typen er Nvidia. Jeg fattter simpelthen ikke hvad der sker....
Avatar billede mamloo Nybegynder
19. september 2010 - 21:05 #16
Der burde ikke ske noget ved at degradere ens Vista altså i mit tilfælde fra Ultimate til home basic.
Avatar billede mamloo Nybegynder
19. september 2010 - 23:02 #17
Endelig fik jeg løst mit skærmdriver problem ved at gå ind til Nvidia hjemmeside... Derudover faldt jeg over dette program DriverBoost, som har vist mig hvor mange steder der er problemer på computeren. Vender tilbage
Avatar billede mamloo Nybegynder
20. september 2010 - 20:29 #18
DriverBoost skriver at følge drivere ikke fungere:
Intel (R) 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller, intel r ich8m ultra ata storage controllers 2850, broadcom netlink (TM) gigabit ethernet, mobile intel(r) PM965/gm965/gl96 express PCI EXPRESS Root Port - 2A01, Intel (R) ICH8 Family PCI Express Root Port 1 - 283F, Intel(R) 82801 PCI Bridge - 2448, Intel (R) ICH8 Family SMBus Controller - 283E

Hvor kan jeg hente dem, så jeg kan få "resten" af maskinen til at virke??
Avatar billede poko1 Ekspert
22. september 2010 - 08:45 #19
Hvor har du stadig fejlmarkeringer i enhedshåndteringen??
Driver boost er sikkert et betalings program og de kan finde fejl som ikke er tilstede!.Så hvis du har indstaleret drivere fra fabrikanten af din Pc.og den kører så glem resten.
Avatar billede mamloo Nybegynder
24. september 2010 - 09:57 #20
Puha, endelig er den oppe at køre, pt. uden nogle problemer. Jubiii...

Jeg hentede driverne fra deres respektive firmaer eks. Nvidia, og det hjalp.. Detudover er det en fordel at tænde for bluetooth enheden ;0)

Tusind tak for hjælpen Haverslev og Poko1 for de sidste deltager.. Send et svar og i for jeres meget velfortjente point!
God weekend...
Avatar billede haverslev Novice
25. september 2010 - 12:21 #21
Godt den er oppe at køre igen :-)