Avatar billede mostcrazy Nybegynder
24. september 2010 - 14:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Truecrypt, mount af flere containere

Hej,

Jeg har flere containere som jeg gerne vil kunne mounte via et lille batch script.

Indtil videre bruger jeg denne linie som kun mounter én container.

start .\truecrypt\TrueCrypt.exe /v encrypted\fil01.tc /a /m rm

Hvordan udvides denne til at omfatte flere?

På forhånd tak.
Avatar billede tjacob Juniormester
24. september 2010 - 15:18 #1
Det er vel blot at lave en linie for hver container?
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
24. september 2010 - 15:24 #2
Nej, så mountes kun den første container og når næste skal mountes, så får jeg en fejl om at drev bogstavet ikke er tilgængeligt.
Avatar billede tjacob Juniormester
24. september 2010 - 15:30 #3
Så er du nok nødt til at vælge drevbogstaver på forhånd. Noget i stil med dette (Jeg kan ikke teste, da jeg sidder på arbejde).

start .\truecrypt\TrueCrypt.exe /v encrypted\fil01.tc /lu /m rm
start .\truecrypt\TrueCrypt.exe /v encrypted\fil02.tc /lv /m rm
start .\truecrypt\TrueCrypt.exe /v encrypted\fil03.tc /lw /m rm

Der mounter på U:, V: og W::
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
24. september 2010 - 15:33 #4
Ja, det kan blive sidste løsning, men målet var at slippe for prædefinerede drev bogstaver og lade den mounte på først ledige drev.
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
02. april 2011 - 20:44 #5
Det er vidst tid til at lukke her.

tjacob læg et svar, så lukker tråden.
Avatar billede tjacob Juniormester
03. april 2011 - 08:33 #6
Nej, du kunne jo ikke rigtig bruge det. Snup points selv.