Avatar billede super-mann Juniormester
24. september 2010 - 19:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsætte data i tabel fra formular - får fejl i sidste linie

Hej

Jeg forsøger at indsætte data i en tabel, via en formular, desværre kommer der en fejl: Parse error: syntax error, unexpected $end in /home/www/xx.dk/users.handle.php on line 9.

Jeg håber at der er en, som kan hjælpe med en løsning, idet jeg nok har stirret mig blind - kan i hvert fald ikke finde fejlen :-) Det skal måske bemærkes, at der i tabellen inden "fornavn" er "id" som skal være automatisk.

users.create.php
<form action="users.handle.php" method="post">
    Fornavn: <input type="text" name="firstname"><br>
    Mellemnavn: <input type="text" name="middlename"><br>
    Efternavn: <input type="text" name="lastname"><br>
    E-mail: <input type="text" name="email"><br>
    Password: <input type="text" name="password"><br>
    <input type="submit" value="Opret bruger"> eller <input type="reset" value="Slet alt" name="delete">
    <input type="hidden" name="referer" value="users.create">
</form>

users.handle.php
<?php
include('config.php');

if ($_POST['referer'] == 'users.create') {
    mysql_query("INSERT INTO users (firstname, middlename, lastname, email, password) VALUES ('','".$_POST['firstname']."','".$_POST['middlename']."','".$_POST['lastname']."','".$_POST['email']."','".$_POST['password']."')") OR DIE(mysql_error());
    header("Location: index.html;
    }
?>
Avatar billede majbom Novice
24. september 2010 - 19:24 #1
header("Location: index.html;

skal være

header("Location: index.html");
Avatar billede super-mann Juniormester
24. september 2010 - 19:39 #2
Lige ændret det, men får fortsat en fejl.. Denne gang er fejlen ændret til linie 8 og ikke 9, som tidligere:
Parse error: syntax error, unexpected '}' in /home/www/xx.dk/users.handle.php  on line 8
Avatar billede majbom Novice
24. september 2010 - 20:12 #3
ja, du har én løkke (din if), men du har 2 }
25. september 2010 - 10:41 #4
Naar du faar loest syntaksfejlen vil du faa en mysql fejl fordi du proever at indsaette seks vaerdier i fem felter.  Tabellen har sandsynligvis seks kolonner, id (automatisk), firstnamed, middlename, lastname, email, og password.  I saa fald kan du enten indsaette vaerdier i alle seks felter ved

("INSERT INTO users VALUES ('".$_POST['firstname']."','".$_POST['middlename']."','".$_POST['lastname']."','".$_POST['email']."','".$_POST['password']."')") OR DIE(mysql_error());

eller ogsaa specificere de fem felter og give fem vaerdier, altsaa undlade den foerste '',

("INSERT INTO users (firstname, middlename, lastname, email, password) VALUES ('".$_POST['firstname']."','".$_POST['middlename']."','".$_POST['lastname']."','".$_POST['email']."','".$_POST['password']."')") OR DIE(mysql_error());
01. oktober 2010 - 11:08 #5
super-mann, saa du mit (og de andre) indlaeg?  Det ville vaere godt at modtage en reaktion.  Hvis spoergsmaalet i mellemtiden ikke laengere er relevant saa luk det venligst.
Avatar billede majbom Novice
10. november 2010 - 14:19 #6
super-mann?