Avatar billede sdh Mester
25. september 2010 - 10:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Beskyt/ubeskyt ark med adgang til at kunne indsætte kommentarer

Jeg har en masse ark i en projektmappe. Til brug for at beskytte/ubeskytte arkene benytter jeg mig af en macro.
Jeg vil dog gerne have mulighed for at indsætte kommentarer i alle celler selvom arkene er beskyttet - hvordan grejer jeg lige den??.
Jeg benytter Excel 2007.
Håber der er nogle der kan hjælpe.
Avatar billede Jonas77 Nybegynder
25. september 2010 - 11:13 #1
Hej,

Hvis du sætter flueben i "Rediger objekter" når du låser arket så kan du indsætte/slette/redigere kommentarer selvom cellen er låst for redigering.

vba koden kunne fx. se sådan ud:

ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=False, Contents:=True, _ Scenarios:=True

Jonas
Avatar billede Jonas77 Nybegynder
25. september 2010 - 11:14 #2
Hov, der haavde lige sneget sig en "_" ind hvor det ikke skulle. koden skal se sådan ud:

ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:=True
Avatar billede sdh Mester
26. september 2010 - 15:49 #3
Det var lige det jeg havde brug for.

Takker mange gange for hjælpen.