Avatar billede lusitania Nybegynder
27. september 2010 - 13:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm!

'dell inspiron mini' går i blåt ved opstart- fejlmelding: c000021a fatal system error.
Kan ikke starte opo i safe mode, samme blå skærm kommer op.

Kan ikke boote fra CD, da der ingen cd drev er på maskinen.

HJÆÆÆÆLP, Cj
Avatar billede NCG Novice
27. september 2010 - 14:00 #1
Under boot kan du da ikke aktiverer "Factory Restore" ?
(må stå i din manual hvordan det gøres)

Hvis du ikke har en recovery patition, så skal du have fat i et eksternt CD/DVD drev og boote derfra.
Avatar billede LukasMendez Nybegynder
27. september 2010 - 15:13 #2
hvilket windows bruger du?
Avatar billede Tyjuji Nybegynder
27. september 2010 - 16:48 #3
Jeg ville nok sige at du skal bruge en ekstern CD/DVD Drev og boote fra CD/DVD.

Eller hvis du under boot kan komme ind på en menu(Som regel på det tidspunkt hvor der står Dell) Knappen er for det meste en af F knapperne (F11, F3 og F2 er tit brugt, der burde også stå noget i din manual)
Avatar billede lusitania Nybegynder
27. september 2010 - 19:25 #4
Det er XP SP3, jeg har prøvet at med F8 og F2, men ligemeget hvad jeg gør får jeg blå skærm igen. Hvordan får man 'bæstet' til at 'finde' et eksternt drev, når den går i 'blåt' øjeblikli man starter???
Avatar billede NCG Novice
27. september 2010 - 20:38 #5
Du skal højst sandsynlig ind i Bios og vælge Boot fra USB eller CD.

Så du bliver nok nødt til at kigge i manualen, for at finde den rigtige taste-kombination. Jeg kender den ikke, og du må altså selv Google efter den, hvis du ikke har en manual ;)
Avatar billede lusitania Nybegynder
28. september 2010 - 13:12 #6
Har fået et eksternt drev til at virke! NCG, svar udbedes + TAK!
Avatar billede lusitania Nybegynder
12. oktober 2010 - 00:17 #7
OK,så lukker jeg selv!