Avatar billede wowjoey Nybegynder
28. september 2010 - 11:12 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skjule e-mail adresser i masse-mail.

Hej.

Hvis man vil sende én mail ud til f.eks 40 personer, kan det så lade sig gøre at skjule mail adresserne så den enkelte person ikke kan se de andre adresser som jeg har sendt til?

Jeg bruger windows mail.
Avatar billede fanoe Nybegynder
28. september 2010 - 11:19 #1
Hvis mailprogrammet har en BCC linje, kan du skrive adresserne i BCC linjen - BCC står for Blind Carbon Copy, dvs der sendes en mail til modtageren, uden at modtageren står som synlig modtager (dvs du kan kombinere og sende til flere adresser samtidig).

HVis ikke der direkte er en BCC linje, kan den i nogle tilfælde findes ved at man klikker på "Til" eller "CC" i mailen.
Avatar billede wowjoey Nybegynder
28. september 2010 - 11:24 #2
Jeg har lige prøvet at sende til mig selv og det virker fint. :-D

Jeg vil sende en ansøgning om en elevplads ud til mange firmaer, og firmaet skulle jo helst tro at de er den eneste der har fået denne mail af mig, men risikerer den ikke at lande i deres spamfilter, når man gør det på den måde?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
28. september 2010 - 11:27 #3
om du risikerer at havne i spamfilteret skal jeg ikke kunne sige.. men du risikerer at havne i et helt andet filter..

og det er der hvor man kan se at ansøgningen ikke er lavet til et specifikt jobopslag, men bare er en masse mail .. og derved tænker man at personen ikke er vildt interesseret i jobbet men bare er desperat, og så skal der nogle seriøst vel-passende ting på CV'et før man bliver kaldt til samtale..
Avatar billede wowjoey Nybegynder
28. september 2010 - 11:35 #4
Ansøgningen er en uopfordret ansøgning til en elevstilling, som er tilpasset til større virksomheder. Men hvis det fungerer på den måde som du beskriver med BBC, så er det jo den metode jeg skal bruge, da det tager jo taget meget lang tid at sende hver enkelt mail. Jeg kan se at der står: til "Undisclosed-Recipient" når jeg modtager en mail der er sendt på den måde??
Avatar billede fanoe Nybegynder
28. september 2010 - 11:40 #5
Det er den måde du skal sende på hvis du ikke vil at folk skal kunne se hvem der ellers er sendt til.

Omvendt - vil jeg når du nu skriver det er ansøgning give therealyoda ret, en sådan ansøgning kommer ubevidst til at lyde meget overfladisk da du ikke har mulighed for at gå i dybden og være firmaspecifik i din ansøgning/mail..

Men det er jo en helt anden problemstilling :)
Avatar billede wowjoey Nybegynder
28. september 2010 - 11:52 #6
Fint nok. :-) Jamen therealyoda vil du oprette et svar så du kan få dine los-point-os ;-)
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
28. september 2010 - 12:01 #7
klar til modtagelse af los-point-os :)
Avatar billede fanoe Nybegynder
28. september 2010 - 13:01 #8
hehe - måske du skulle have stillet dit spørgsmål anderledes....
Avatar billede wowjoey Nybegynder
28. september 2010 - 18:12 #9
Hvad tænker du på fanoe? :-)
Avatar billede fanoe Nybegynder
29. september 2010 - 10:23 #10
Lad os til en start lige blive enige om at jeg er ligeglad med points'ne..

Men når du stiller et spørgsmål, bør points'ne vel gå til vedkommende der besvarer dit spørgsmål, og ikke til en som kommer med andre oplysninger der er ganske korrekte, men temmelig irelevante i henhold til det oprindeligt stillede spørgsmål.

Som dine points er givet, burde spørgsmålet have været - Hvad sker der hvis jeg får fundet ud af hvordan jeg sender så ingen andre kan se hvem der er sendt til, hvad sker der så med med min mail, hvordan opfatter folk den??

Igen - Jeg er ligeglad med points'ne, svarede blot for at hjælpe dig, men hvis folk smider points'ne i grams så går ideen med eksperten ligesom fløjten :)