Avatar billede public2 Nybegynder
29. september 2010 - 11:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hosting firma til erhvervsside med PHP + PEAR framework (og fokus på sikkerhed, m.v.)

Hej,

jeg er på udkig efter et hosting firma til min virksomhed, da vi ikke er helt tilfredse med vores nuværende.

Vores side er lavet i PHP og bygget ovenpå PEAR framework, så det er i hvert fald to krav der skal opfyldes.

Derudover skal der være god plads (50-100 gb).

Tillige skal der være nogle gode forhold omkring sikkerhed, backup og muligvis garantier mht. nedetid, så vi ikke oplever vores hjemmeside nede for meget, da dette ganske enkelt er uacceptabelt da vores hjemmeside er en vigtig del i vores virksomhed.

De eneste erfaringer jeg har er egentlig mest til private hjemmesider, så alle råd, tips og erfaringer med firmaer vil blive takket meget velkommen.

- Emil
Avatar billede aners Nybegynder
29. september 2010 - 11:04 #1
Avatar billede public2 Nybegynder
29. september 2010 - 11:07 #2
Hej Aners,

tak for dit link. Det ser dog ud til at unitmakers mest gør sig i CMS systemet Drupal og ikke hoster PEAR framework. Men jeg vil da lige kigge dem lidt igennem.
Avatar billede aners Nybegynder
29. september 2010 - 11:16 #3
Hej public2,

Jeg synes du skal skrive dem en e-mail og fortælle hvad du har brug for. Jeg har f.eks. en dedikeret server hos dem, og benytter adskellige PEAR-pakker.
Avatar billede public2 Nybegynder
29. september 2010 - 11:21 #4
Hej Aners,

tak for infoen, jeg vil prøve at tage fat i dem og høre dem om deres services.

Må jeg spørge hvad dine erfaringer er med dem i forbindelse med sikkerhed og nedetid?
Avatar billede aners Nybegynder
29. september 2010 - 11:27 #5
Sikkerheden står jeg selv for, da jeg har en dedikeret server. Nedetid har jeg ikke oplevet noget af.
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. september 2010 - 11:39 #6
Jeg tror også at du skal hen i noget vhost eller ded. server med det behov for plads, høj sikkerhed med mere.

Nedetid kan aldrig undgås hvis server og kerneopdateringer skal følges udover kan alle udbydere også TDC have hakker i forbindelsen.

Så kan man vælge noget failover/cluster som betyder at hjemmesiden er placeret på 2 locationer.
Avatar billede -mundi- Nybegynder
29. september 2010 - 12:38 #7
DIR.dk har fortrinlig service, med garanterede oppetider og alt hvad man kan tænke sig. Det koster slf at få et ordenligt produkt. Jeg har igennem mit arbejde brugt DIR som hosting partner i mere end 5 år, og har ikke oplevet nedetid uden for de annoncerede natlige vedligeholdelsesarbejder
Avatar billede aners Nybegynder
29. september 2010 - 13:32 #8
Enig med #6 og #7, dog formoder jeg at public2 hentyder til uregelmæssige forstyrrelser/nedetid. Det er klart at drift medfører planlagt nedetid, dette kan dog som #6 antyder minimeres ved dublering.

Der er et hav af udbydere, gode som knapt så gode, mit besyv er hermed givet.
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
05. oktober 2010 - 21:32 #9
Dandomain virker for mig.
Avatar billede public2 Nybegynder
14. oktober 2010 - 09:50 #10
Lukker