Avatar billede kelo Nybegynder
30. september 2010 - 14:09 Der er 4 kommentarer

Reporting services - oversættelse af tekster

Jeg sidder i en situation, hvor mine overskrifter på mine rapporter enten skal være vist i norsk eller dansk.

Er der nogle af jer, som ved om man kan bruge culture code til at finde sproget, eller evt. noget andet?

Er der nogle af jer, som kan give mig et eksempel på hvorledes man evt. kan skifte en statisk overskrift til en dynamisk?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
30. september 2010 - 21:38 #1
Hej..

Du skal bruge det der hedder embedded code, se her: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms155798.aspx
Avatar billede kelo Nybegynder
01. oktober 2010 - 10:28 #2
Kan du evt. give mig et eksempel?
Er nybegynder i her i report verdenen.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. oktober 2010 - 19:50 #3
Højreklik din rapport, vælg properties, klik Code. Den kode du skriver her kan du referere til fra en expression.

En simpel kode kunne være hvis du skriver i C#, det kan man i RS2008:

public string UpperThis(string word)
{
return word.ToString();
}

Så har du dit Data Field som du viser i rapporten, sig det skal være en expression istedet. Inde i den expression skal du kalde din custom code sådan her:

=Code.UpperThis(Fields!SomeField.Value)

Når du skal lave din egen funktion skal du formentligt bruge CultureInfo, men hvad afgør om det skal være det ene eller andet sprog? Er det serveren eller clienten?
Avatar billede kelo Nybegynder
23. september 2011 - 12:23 #4
Ups, har misset denne post. Gider du smidet et svar?