Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2010 - 09:10 Der er 9 kommentarer

Fullrate udbyder - outlook vil ikke opdatere

Er der nogen, der har ideer til, hvorfor outlook ikke vil opdatere ved opkobling til exchangeserver via VPN ?

Det fungerer fint, når der tilsluttes via en TDC-linie, men ikke via Fullrate
Avatar billede Jensen DK Novice
01. oktober 2010 - 13:33 #1
I Outlook Ekspress inde under servere står der ( min server kræver godkendelse ) der er flueben i firkanten når det er TDC når du så skal have Fullrate, så skal fluebenet fjernes, måske det også er fejlen på din Outlook.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
03. oktober 2010 - 22:38 #2
Fullrate forudsætter , som du givetvis ved, at man skal have eksempelvis Gmail for at ens mailprogram virker (når  det gælder almindelige!! brugere)
-vistnok når det spørgsmål om at sende.
Men jeg gætter at det ikke har noget med dit problem at gøre
Avatar billede Jensen DK Novice
04. oktober 2010 - 06:55 #3
Jeg har selv Fullrate, og de kræver ikke Gmail for at ens mail program virker, hvor pokker har du det fra Novice-1????
Avatar billede Novice-1 Seniormester
04. oktober 2010 - 10:04 #4
sorry,
men mener at det var på fullrates egen hjemmeside de foreslog eksempelvis Gmail
når det gjaldt almindelige brugere -for et par år siden
men vil da ikke  udelukke at det er mig der har misforstået noget
--mener dog at det dengang var noget  med, at man ikke  kunne sætte mailprogrammet op lige så enkelt hvis man havde eksempelvis TDC som udbyder

min egen mail adresse har tidligere været  knyttet til den udbyder jeg har haft. Men det har  jo også været et problem. så skulle man skifte mail adresse hver gang man skiftede udbyder (senest ½ år efter).

Men der findes givetvis en løsning,som jeg er helt uvidende om, så man kan oprette en mail adresse een gang for alle
uafhængig af udbyder, gmail, egen hjemmeside og så fremdeles

måske går jeg en dag hen og opretter et spørgsmål desangående
under den rette rubrik
-vi er jo nok mange "noviser" der godt kunne tænke os at vide hvordan  man lige gør, og hvor indviklet det er
og om man kan gøre det uafhængig af mail program
Avatar billede Novice-1 Seniormester
04. oktober 2010 - 10:06 #5
skulle have stået

--mener dog at det dengang var noget  med, at man ikke  kunne sætte mailprogrammet op lige så enkelt  S O M  hvis man havde eksempelvis TDC som udbyder
Avatar billede Jensen DK Novice
04. oktober 2010 - 12:41 #6
Jeg har taget outlook ekspress med over fra Cybercity til Fullrate for 3 år siden har stadig samme mail adresse ændrede kun SMTP til SMTP Fullrate.dk, pop 3 er stadig den samme, men har du ikke en mail som du kan tage med, så skal du have mail fra yahoo, jubii, Gmail eller Windows live hotmail, Fullrate har ikke noget mail program.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
05. oktober 2010 - 09:24 #7
Mit problem med Get2net var at de ikke tillod man beholdt sin gamle mailadresse mere end et ½år efter flytning
-jeg mente det var noget med at det belastede deres sever uden at de tjente på det,
men det var jo dengang alting foregik analogt
hvad de ville have sagt i dag,
eller man kunne lave flere kontiog så videre, det skal jeg ikke gøre mig klog på.
Slut herfra
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
10. oktober 2010 - 11:02 #8
Avatar billede pallepirat Nybegynder
14. november 2010 - 14:28 #9
Det kan være at der i Fullrates router ikke er understøttelse af VPN tunneller? Kan du oprette VPN forbindelsen og pinge Exchange serveren?

Venlig hilsen
Kristian

Ægte bredbånd til lavpris
www.dansknet.dk