Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
01. oktober 2010 - 10:45 Der er 3 kommentarer

Langsomt internet

Hej eksperter

På mit hjemme netværk har jeg en trådløs router (Linksys Dualband) som første led efter netstikket i væggen. Til denne har jeg tilkoblet (med ledning) en stationær PC, en WD TV live og en WD NAS. Før i tiden havde jeg en switch som første led efter vægstikket som PC'en og routeren begge var forbundet til og der kørte internettet på PC'en perfekt, men for at PC'en, NAS'en og TV live'en skulle kunne se hinanden kørte jeg det hele gennem routeren. Nu er problemet bare at internettet på PC'en kører ekstremt langsomt, vi snakker 30-60 sekunder for at hente en alm. side. Det som undre mig er at de andre ting kører fint og når jeg kobler trådløst på med en bærbar, telefon eller sqeezebox køre disse også udemærket, problemet er kun hos den stationære PC som er forbundet med kabel, hvilket i min verden vel ikke burde forringe noget.

Det er ikke størrelsen på linien den er gal med, jeg har ComX 100/100 MBit (målt til 92/90 før PC'en gik igennem routeren).

For en god ordens skyld skal jeg lige nævne at jeg på ingen måde er en netværks haj, så hvis i har brug for nogle informationer om netkort osv. så forklar venligst hvor jeg finder dem.

På forhånd tak.
Avatar billede Blandy Praktikant
01. oktober 2010 - 13:12 #1
prøv at skifte port i din router til din stationær pc.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
01. oktober 2010 - 20:55 #2
Ok, hvordan??

Synes jeg har lagt mærke til at problemet lidt kommer og går, men der opstår især problemer på nordea/netbank ved ikke om det er fordi de bruger java (jeg har java 6 på computeren).
Avatar billede jalved Ekspert
02. oktober 2010 - 13:41 #3
Er det mest netbank?

Jeg har selv comx og nordeanatbank og det har stået og "hængt" lidt de senste uger. Nordea skriver også noget om det på deres side.