Avatar billede thedragon Nybegynder
02. oktober 2010 - 03:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

portforward imellem 2 routers til en pc

Jeg har en Xyzel Prestige 2602R-61, fra telenor, standard opsætning. På den sidder en D-link DIR-635, som smider mit net ud til noget forskelligt gear, wifi, såvel som kabel..

Mit problem er at jeg skal ha forwarded en port, så jeg kan "hoste" en spil server.

Bruger derudover Norton 360 v4.0

porten der skal forwardes er 25565, Der er ikke nævnt om det er tcp eller udp..

Håber i kan hjælpe mig! Syntes snart jeg har prøvet forskellige kombinationer..

Har forsøgt og rode med edit details på xyzel'en og sætte dens forward til den næste ip i dens loop, 10.0.0.2, som er min dlink, og i dlinken så forwarde porten videre til min lokal ip på den pc som skal hoste en server..

Dette har ikke virket..
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2010 - 08:18 #1
en prøve men ved det ikke

under advanced setup
nat
edit details

"porten der skal forwardes er 25565, Der er ikke nævnt om det er tcp eller udp"

skrive begge 2 herind

m.v.h
Avatar billede thedragon Nybegynder
02. oktober 2010 - 11:20 #2
muligheden er der slet ikk, på routeren fra telenor..
D-linken har jeg sat porten i begge felter dog, og står til always on, inbound filter allow all.

Kan du forstå min frustrationer ?
Avatar billede jakobcl Nybegynder
02. oktober 2010 - 15:04 #3
Hvis muligheden ikke er i routeren fra Telenor, så har du et problem.
Det mener jeg nu eller også godt du kan.

I Din telenor skal du åbne porten til 10.0.0.2 som du skriver er DIR-635's WAN IP. I DIR-635 skal du åbne samme port til din PC's IP adresse.

Når det så er sagt, hvorfor have 2 routere ? Det giver kun problemer.
Istedet for en nr. 2 router skal du have et trådløst Access Point.
Avatar billede thedragon Nybegynder
02. oktober 2010 - 15:28 #4
Der er 1 kabel forbundet pc, 1 kabel forbundet printer,

derudover er der

1 xbox 360, 3 laptops, ipad, 2 iphones, ps 3, og lidt andet på wifi..
Avatar billede thedragon Nybegynder
02. oktober 2010 - 19:03 #5
kan i 2 ikk smide et svar?
Jeg ved ikk hvad der blev gjort anderledes denne gang.. jeg har gjort det sån som i faktisk skriver før! Smækker begge porte på i dlinken, og sætter redirecten i edit details i nat på xyzel, og det virker åbenbart denne gang med DMZ zonen i routeren.. aner ikk hvad der skete.. But it works lol!
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2010 - 08:26 #6
rodede for en del år siden med fullrate router der også levede sit eget liv

jeg måtte slette alle undtagelser fpr at få den til at virke