Avatar billede retrixz Nybegynder
04. oktober 2010 - 22:09 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

æøå vises ikke korrekt!?

Goddag Eksperter

Jeg er ved at være godt træt at dette problem, og aner ikke hvad jeg skal stille op. Derfor kommer jeg nu til jer.

Jeg har haft kontakt til one.com (min webhotel host) for hjælp, uden held. Og jeg har ligeledes prøvet en masse forskellige ting selv.

Det er lykkes mig at løse problemet delvist. Æøå vises korrekt på nogle steder af siden, men ikke andre - hvilket slet ikke giver mening!

Min mysql database er sat til UTF-8 Unicode (utf8). Med forbindelse- sammenkøring: utf8_danish_ci

Alligevel bliver æåø vist med underlige tegn, forskellige steder på siden!

Er der nogle der kan hjælpe?

Hilsen en meget desperat mand!
Avatar billede retrixz Nybegynder
04. oktober 2010 - 22:24 #1
Og et link ville selvfølgelig være på sin plads ;)

http://lilwayne.dk/lilwayne/index.php?page=nyhed&id=112
Avatar billede Rebjorn Nybegynder
04. oktober 2010 - 22:42 #2
Prøv lige at ændre font de steder der er problemer, til f.eks. Arial?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2010 - 22:47 #3
Er du sikker på at dine source-filer er gemt som UTF-8 også ?
Avatar billede majbom Novice
04. oktober 2010 - 22:47 #4
er din databaseforbindelse også UTF8? (set_charset)

er dine filer gemt som utf8?
Avatar billede retrixz Nybegynder
05. oktober 2010 - 17:29 #5
#3 + 4
Det er meget mystisk, men det lader til at dreamweaver, eller win 7 har omkonventeret nogle af filerne - ikke alle.

Da jeg åbnede nyhed.php etc, var den ikke sat som UTF-8!

Men det virker nu - TUSINDE TAK! Det her problem, har jeg ikke kunne løse i 3 dage nu! I har redet min dag :)

Smid et svar, så får i point(Ved ikke om man kan opdele points - hvis ikke må det være først til mølle)

Et lille offtopic spørgsmål: Kan i gennemskue hvorfor det store billede ikke vises 100%?(Det med manden med solbriller). Jeg har også længe siddet og prøve at finde ud af hva' der er galt.

Men endnu engang, mange tak, fra en sølle sjæl der prøver at komme igang som webmaster igen :)
Avatar billede Slettet bruger
05. oktober 2010 - 19:13 #6
Man kan godt dele - men vent til begge svar foreligger, ikk'
Avatar billede majbom Novice
05. oktober 2010 - 22:09 #7
kommer her, jeg kan ikke lige gennemskue hvad der går galt med dit billede, men jeg tror det er div over der kager, prøv at sæt width ned til 97% på den...
Avatar billede majbom Novice
19. oktober 2010 - 18:50 #8
tfp - fandt du en løsning på billedet?
Avatar billede retrixz Nybegynder
19. oktober 2010 - 18:57 #9
Nej det gjorde jeg ikke ;(
Avatar billede majbom Novice
20. oktober 2010 - 19:58 #10
øv...