Avatar billede boxer Nybegynder
06. oktober 2010 - 09:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Link jump screen som på pricerunner

Jeg kunne gpdt tænke mig et php script der giver sådan en mellemside når folk klikker på et link på min hjemmeside.

Jeg ved ikke hvad det hedder, derfor er det svært at forklare.
Men tag et kig på pricerunner: http://www.pricerunner.dk/pl/369-133756352/Autostole/Recaro-Young-Sport-9-36-kg-Black-Aquavit-Sammenlign-Priser
Klik på Til Butik knappen. Så åbnes der en ny fane med en besked om at man nu forlader butikken osv.

Hvordan laves det?
Avatar billede repox Seniormester
06. oktober 2010 - 09:20 #1
meta refresh?
Avatar billede perfektus Nybegynder
06. oktober 2010 - 09:23 #2
Som du kan se på price runner, bliver du sendt videre til
http://www.pricerunner.dk/track/scripts/transition.php?if=0&mi=37648&ca=369&cy=DNK&pi=133756352&cn=Autostole&du=aHR0cDovL3d3dy5kYWVrYnV0aWtrZW4uZGsvcHJvZHVrdC85MjgyMy9yZWNhcm8teW91bmctc3BvcnQtOS0zNi1rZy1ibGFja2FxdWF2aXQ%3D

transition.php må man gå ud fra er et redirect script, altså sender de en query string med over til scriptet, som derefter sender brugeren videre..

Det ser dog ud til at pricerunner henter det ud fra databasen efter måske "mi=37648&ca" or so..

Håber det lyste lidt op for hvordan du skal tage opgaven på dig :).

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2010 - 11:22 #3
perfektus har givet vis ret - det er måden Pricerunner tjener sine penge på.

Men selve det at der dukker en "advarsel" op først, når brugeren er ved at forlade sitet, kan også laves på alm. links - vha. "onunload" (event på <body>)
Avatar billede boxer Nybegynder
12. oktober 2010 - 14:44 #4
Hej allesammen,

Jeg havde såmænd regnet ud hvad det var der skete på pricerunner, det var ikke det jeg havde brug for hjælp til.

Ofte findes der gratis script der kan disse ting, sådan et kan jg godt bruge.
Eller bare en løsning der giver samme effekt.
Avatar billede boxer Nybegynder
11. november 2010 - 08:32 #5
Vi bumper den lige :o)
Avatar billede boxer Nybegynder
25. januar 2011 - 16:23 #6
bum