Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2010 - 19:35 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Windows 7 shell replacement - Windows XP / 98

Hey folkens.

Jeg søger shell replacement software til Windows 7.. noget i stil med LiteStep.

Det SR-softwaren skal gøre, er at skifte interfacet ud, så det ligner Windows XP med Classic look (også kaldet Windows 98 look).. :-)

Jeg synes ikke om de nye vinduer i Windows 7.. :-)
Avatar billede aners Nybegynder
07. oktober 2010 - 19:58 #1
Hvorfor ikke bare deaktivere Aero og farvetemaet?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
07. oktober 2010 - 20:11 #2
Kontrolpanel\Udseende og personlige indstillinger\Personlige indstillinger

aktiver Windows Classic
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
07. oktober 2010 - 20:15 #3
Der står at aphaen understøtter windows 7, (lightstep) som du selv nævner

http://www.lsdev.org/doku.php
Avatar billede poko1 Ekspert
07. oktober 2010 - 20:17 #4
Er det sådant noget du kunne tænke dig? jeg har lavet en hel mappe med alle ændringer
http://img193.imageshack.us/f/screenshotpoko.jpg/
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2010 - 20:35 #5
Jeg faldt over ClassicShell, ser spændende ude :-)

http://www.howtogeek.com/howto/7847/classicshell-adds-classic-start-menu-and-explorer-features-to-windows7/

Hvorfor var det lige at Micrsoft fjernede "parent folder" (en mappe op) knappen?? :-)

Og hvorfor må man ikke længere se, hvilken fil kopiering af nået til?? :-)

aners: Jeg vil prøve at deaktivere Aero og farvetemaet i morgen.

heinzdmz: Jeg vil kigge nærmere på "Personlige indstillinger" i morgen. De screenshots jeg har set af LiteStep, har været for meget Windows 7 agtige, mht vinduer (mapper) og deres toolbars. Men skal da gerne prøve det.

poko1: Jeg har ingen anelse om hvad det er jeg skal se, på det screenshot.. er du sikker på at du har uploadet det rigtige screenshot?
Avatar billede poko1 Ekspert
07. oktober 2010 - 20:43 #6
Det var såmænd bare for at vise dig at du kunne få det til at ligne win XP og hvis du vælger en anden baggrund og deaktiverer aero er de næsten identiske med quick launch og processlinie.det var såmænd bare et forslag.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
07. oktober 2010 - 20:57 #7
God artikel:

"Looking for the Best Windows 7 Classic Start Menu"
http://www.raymond.cc/blog/archives/2009/12/15/looking-for-the-best-windows-7-classic-start-menu/

poko1: Ah, så er jeg med.. men det jeg vil have, er mere end bare at det ligner win XP.. det skal opføre sig som win XP, men på Win 7.. noget i stil med de links jeg lige har smidt..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
22. oktober 2010 - 00:19 #8
Jeg beklager at det tog så lang tid for at vende tilbage..

aners og heinzdmx> Jeg fik endeligt kigget på det, og I bedes smide et svar, så I kan få points.. :-)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. oktober 2010 - 11:54 #9
Svar :)