Avatar billede Betjentendk Nybegynder
09. oktober 2010 - 10:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Søger program til at lave stamtræ......

Jeg er på vej til at udd. mig som kok nu står jeg og mangler et program hvor jeg kan smide en masse oplysninger om et stk frugt eller grønsager med mere.

Så jeg til sidste har en data base med i alphabetisk orden hvor man kan hente  de oplysninger man skal bruge.

Desuden skulle man kunne flytte det hele fra en stasionær til en bær hvis muligt

det skulle helst være så bruger venlig som muligt

på forhånd tak
MVH
Betjentendk

p.s kører med win 7
Avatar billede thebayzer Nybegynder
09. oktober 2010 - 10:14 #1
Skal du ikke bare bruge et program som Microsoft Access (hed det i hvert fald engang) som kan bruges som kartotek. Du skal jo indtaste oplysninger om frugterne og grøntsagerne på samme måde som hvis det var kontaktpersoner i en telefonbog, ikke ?
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
09. oktober 2010 - 10:45 #2
I kontorprogrammet http://da.openoffice.org/ er der også et databaseprogram og det er til gengæld gratis.
Avatar billede supertekst Ekspert
09. oktober 2010 - 10:48 #3
Skal der være sammenhæng mellem de registrerede data?
Hvad skal der registreres om f.eks. grøntsag?
Har det noget med opskrifter at gøre - eller?
Avatar billede Betjentendk Nybegynder
09. oktober 2010 - 15:09 #4
jamen der skal stå

Grønsags navn:
oprindelse:
Type:
tilberedning
Køl:

de data skal der stå der plus minus nogle flere så man kan lave et hel karthotek med den enkelte grønsag/frugt eller også kryderurter
Avatar billede supertekst Ekspert
09. oktober 2010 - 16:05 #5
Hvormange "poster" er der tale om?
Avatar billede thebayzer Nybegynder
09. oktober 2010 - 16:33 #6
Det ER jo bare et ganske "simpelt" kategoriserings-program du mangler. Dem burde der være masser af til rådighed på nettet...
Når du har kategoriseret og indekseret dem alle, kunne du evt lægge det tilgængeligt online således at andre også kan drage nytte af dit hårde slid ;) ?

Der er andre som har samme problem som dig: http://www.dailyrush.dk/boards/1460/topics/58676/

En søgning på Google efter database giver blandt andet hits på folk som søger databaser til deres DVD-film. Disse programmer kan jo bare desværre ikke benyttes til netop dit problem (jeg bruger selv DVD Profiler), men jeg holder stadig fast i Access eller som Peter4220 skriver, det gratis program som følger med OpenOffice :). God fornøjelse.
Avatar billede Betjentendk Nybegynder
09. oktober 2010 - 18:11 #7
jamen der er tale om 6-8 måske helt op til 10 poster hvori der stadig er plads til en del noter vil jeg mene
Avatar billede Betjentendk Nybegynder
09. oktober 2010 - 18:13 #8
jamen hvis det er noget som kan fungere vil jeg med glæde dele min viden med andre......står i kontakt med to lærer som følger mit søgen efter dette program....kunne ske man kunne bruge det til undervisnings brug på kokke skole
Avatar billede supertekst Ekspert
09. oktober 2010 - 18:25 #9
Ikke helt sikker på vi taler om det samme vedr. poster - så jeg prøver igen:

Det jeg mente var hvormange grøntsager, frugter m.v. der skal i systemet?
Avatar billede Betjentendk Nybegynder
09. oktober 2010 - 21:45 #10
tror jeg har fundet løsningen selv med et program som heder
" azzCardfile " meget nemt at håndtere og kan alt det jeg ønsker
på forhånd tak for hjælpen  :)