Avatar billede Xelot Nybegynder
13. oktober 2010 - 17:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opgradere fra ulovlig Vista til lovlig Windows 7

Hej eksperter

Jeg vil gerne opgradere 2 MacBook Pro.

De har begge Mac osX 10 Snowleopard installeret.

Nu vil jeg gerne lægge bootcamp på, og installere windows 7 på som jeg køber 2 licenser af. Men jeg vil ikke give de 300 kr. ekstra pr. licens for at få en fuld installations pakke med cd og licens til hver maskine HVIS jeg bare kan købe opgraderingspakken istedet.

Planen er, at jeg så vil installere windows vista (cracket) i bootcamp, og derefter opgradere til windows 7.

Kan det lade sig gøre ?
Avatar billede vejmand Juniormester
13. oktober 2010 - 17:41 #1
Planen er, at jeg så vil installere windows vista (cracket)

Fra Ekspertens brugerbetingelser:

Det er ikke tilladt at:

2.1.7. spørge efter eller poste indlæg, der omhandler/indeholder:
1. ulovlig kopiering eller download af ophavsretligt beskyttet materiale.
2. alle former for cracks, NoCD-patches, modificerede copyright-beskyttede filer og lignende - med mindre filerne kan hentes fra producentens eget websted.

http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2010 - 17:45 #2
og du har ikke en gammel xp eller '98'er liggende?
Med 2 maskiner ville jeg alligevel købe en 3-pak, og så sælge den 3. licens til en i familien.
fx http://www.dustinhome.dk/ProductList.aspx?lsmartsearch=N=MICROSOFT%20WINDOWS%207*DK*&s=c&intcmp=con_sel
findes i både 32 og 64 bit versioner
Avatar billede Xelot Nybegynder
14. oktober 2010 - 16:23 #3
Vejmand: Beklager, det er ved at være et stykke tid siden jeg sidst har læst reglerne for exp. Det skal ikke gentage sig.. :/
Avatar billede Xelot Nybegynder
14. oktober 2010 - 16:25 #4
Claes57: Jeg vidste ikke at denne 3-pak allerede fandtes. Jeg har nemlig læst på microsofts side at de udgiver en speciel 3 pak den 22. oktober. Så havde egentlig nok ventet på den hvis det var tilfældet.

Men du ved ikke om mit første foreslag kan lade sig gøre ?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. oktober 2010 - 16:53 #5
i vista/win7 er der en mulighed for at 'lovliggøre' en installation - dit problem ligger i, om din version kan aktiveres (den skal være aktiveret før du kan opgradere). Hvis den har 'den aktiverede markering' hvor den nu ellers er placeret på disken, så skulle det kunne lade sig gøre.
Avatar billede Xelot Nybegynder
28. oktober 2010 - 15:49 #6
Fandt 2 Windows 7 til 1500,- de er nu installeret, så ingen problemer med opgradering osv.