Avatar billede monarq Praktikant
15. oktober 2010 - 10:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Automatisk indsættelse af kolon i teksfelt

Jeg har et tekstfelt på en html-side hvor man skal indtaste klokkeslæt. Jeg ønsker at der automatisk indsættes kolon imellem timer og minutter. Fx. kl. 12:00, brugeren bare skriver 1200 og så viser tekstfeltet 12:00

Er det en let og simpel måde at gøre det på?
Avatar billede intenz Novice
15. oktober 2010 - 10:31 #1
En simpel løsning kunne være:
<script>
function formatTime(e) {
    var val = e.value;
    if (val.length > 2) {
        if (val.indexOf(':') != -1) {
            val = val.replace(":", "");
        }
        e.value = val.substr(0, 2) + ':' + val.substr(2, val.length);
    }
</script>

<input type="text" onblur="formatTime(this);" />

Den vil altid sætte : efter de første 2 tegn, hvis der er skrevet 3 eller flere tegn.
Avatar billede intenz Novice
15. oktober 2010 - 10:32 #2
Den er sat til onblur. Dvs. den vil først ændre det når man går væk fra feltet, du kan ændre den til onkeyup hvis du vil have den skal ændre det mens man skriver.
Avatar billede monarq Praktikant
15. oktober 2010 - 10:39 #3
Takker - det var præcis det jeg søgte...