Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2010 - 19:03 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Er dette reklame ???

Jeg læser et sted at alle former for reklame på E er forbudt.

Er dette så også en reklame, der ikke må være på Eksperten

så er der kun én vej der giver dig samme sikkerhed, nemlig en god købesikkerhedspakke. Jeg vil i den forbindelse henvise dig til Spywarefri Shop: http://www.spywarefri-shop.dk[/div]
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2010 - 19:13 #1
Ja den sidste del efter købesikkerhedspakke må betegnes som reklame
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2010 - 19:19 #2
Og dog, fordi når vi hjælper folk med problemer så anbefaler vi jo dem måske til at købe et program for at løse det problem. Vi tjener jo ikke penge ved at anbefale produktet, så det må være sammenhængen der afgør det.
Havde jeg haft en virksomhed der solgte dette program jeg anbefalede, så havde det være reklame.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2010 - 19:22 #3
Også når den er hentet ud af denne sammenhæng  ?

Gratis sikkerhedspakke der virker!

af Perhaps - Spywarefri.dk

Forord

Jeg har igennem flere måneder testet forskellige gratis sikkerhedsprogrammer for at kunne samle dem til en samlet sikkerhedspakke. Forudsætningen var, at der hvor det ene program havde en mangel, der skulle et andet ta' over. Samtidig skulle der ikke opstå konflikter programmerne imellem, lige som det heller ikke skulle ende op i en langsom computer. Det har været en lang og besværlig opgave, men jeg synes, det er lykkedes ganske godt.

"Hvilket antivirus skal jeg benytte"? er ikke længere et relevant spørgsmål. Det hedder udelukkende "Hvilken sikkerhedspakke skal jeg bruge?" Et enkelt gratis antivirus/antispyware og muligvis en række tilfældigt valgte andre gratis-programmer er slet  ingen løsning. I værste fald kan det gøre din sikkerhed rigtig dårlig, samtidig med at du får en langsom computer. Alt slyngelsoftware, f.eks. falske antivirus, har de ingen chance for at beskytte dig imod. Min sikkerhedspakke kan beskytte dig imod den slags på samme niveau som de gode købepakker.

Er der ingen ulemper? Jo, pakken kræver lidt af dig som computerbruger. Kan du identificere dig som én af følgende computerbruger:

1. Jeg er nybegynder
2. Jeg har ingen eller meget lidt indsigt i computersikkerhed
3. Jeg har ikke lyst til at bruge tid på min sikkerhedspakke

så er der kun én vej der giver dig samme sikkerhed, nemlig en god købesikkerhedspakke. Jeg vil i den forbindelse henvise dig til Spywarefri Shop: http://www.spywarefri-shop.dk

Hvis du bruger gratispakken, er der følgende forholdsregler du skal gøre dig:

1. Som hovedregel bør du ikke tilføje yderligere sikkerhed. Er du i tvivl så spørg i Spywarefri's forum
2.  Du skal tage HELE pakken for at være godt sikret.
3. Du skal sørge for at holde HELE pakken opdateret
4. Du skal sørge for at holde Windows opdateret
5. Du skal sørge for at holde din pdf-reader (normalt Adobe), din flash og din java opdateret, altså altid seneste versioner.
Der må ikke ligge forældede java'er på din computer. Forældede java'er kan evt. fjernet med Javara http://raproducts.org/wordpress/
6. Du skal sørge for at der ikke ligger rester af tidligt installeret sikkerhedsprogrammer på din computer. I modsat fald kan det give konflikter.
7. Download altid til skrivebordet og installer programmerne derfra. Før du installerer et stykke software, så luk altid programmerne der ligger som ikon ved uret. Du kan normalt bare højreklikke på ikonet og vælge "Luk", "Exit", "Shut down", eller hvad der nu står. Gør det hver gang.
8. Fremtvinger du et download af snavs, eller foretager forkerte tiltag med dit sikkerhedssoftware, kan selv den bedste sikkerhedspakke ikke hjælpe.
9. Webbaseret service, som f.eks. hotmail, kan kun sikres direkte via din service, og ikke gennem sikkerhedspakken. Gode kode-ord er her et nøgleord.

Flere af ovennævnte tiltag skal kun gøres én gang og andre skal blot gøres til en rutine.

Nu til programmerne:

Avast antivirus/antispyware: http://www.avast.com/free-antivirus-download
ThreatFire (udvidelse af dit antivirus/antispyware): http://www.threatfire.com/
Online Armor firewall: http://www.online-armor.com/products-online-armor-free.php NB! Ikke XP 64-bit og Vista 64-bit maskiner. Vista 64 bit maskiner kan bruge PC Tools firewall: http://www.pctools.com/firewall/
ClearCloud DNS (webfilter): http://clearclouddns.com/Setup/Windows/
Avatar billede claes57 Ekspert
19. oktober 2010 - 20:06 #4
det er reklame. Jeg har selv en gang i mellem sendt folk til spywarefri.dk - men kun til sitet - og fordi, der skulle bruges en speciel viden.
Når en svarere går ind med 'firmanavn' og giver sit stempel, så er det reklame. http://www.spywarefri.dk/artikel/gratis-sikkerhedspakke-der-virker-170910/ det er ren kopi/paste.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. oktober 2010 - 20:33 #5
Det er vel ikke mere reklame, end at henvise til Spywarefris forum?

Og ja, jeg reklmamerer også så ...
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2010 - 20:39 #6
Ja for sørgsmålet er jo, at hvis man "anbefaler" et eller andet program, kan man vel blive beskyldt for at reklamere for det.
Og må vi ikke det, kan vi jo ikke hjælpe folk med deres problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2010 - 20:40 #7
Det er jo heller ikke alle gratis programmer, der kan løse problemerne.
Avatar billede caspersch Nybegynder
19. oktober 2010 - 21:00 #8
Det er i hvert fald ud over god citat skik at kopiere hele artiklen :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. oktober 2010 - 21:23 #9
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2010 - 21:26 #10
Så dette vil være i orden?

Hvis din pc er langsom, vil jeg i den forbindelse henvise dig til:

http://www.spamfighter.com/SLOW-PCfighter/Lang_DA/
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. oktober 2010 - 21:32 #11
Hvis man har gode erfaringer med det, kan jeg ikke se nogen problemer i det.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2010 - 21:32 #12
Der er masser af tilfaelde hvor det enten er en god ide eller maaske ligefrem noedvendigt at henvise til et bestemt produkt.

Hvis det er sagligt begrundet i forhold til spoergsmaalet og svarer ikke har nogle interesser i produktet udover som almindelig bruger, saa kan jeg ikke se at man overtraeder reklame forbuddet.

Hvis man har interesser i produktet, men det er relevant i traaden, saa kommer man ud i graazonen. Der maa admin vurdere om det er venlig hjaelp eller uoensket reklame.

Hvis man har interesser i produktet og det ikke er specielt relevant for spoergsmaalet, saa er det reklame og spam og personen boer deaktiveres.
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. oktober 2010 - 21:34 #13
Spørgsmålet er så bare om det er værd at "reklamere" for?
http://www.eksperten.dk/spm/896485
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2010 - 21:35 #14
#10

Hvis spoergsmaalet drejer sig om en langsom PC og du mener at det paagaeldende produkt er godt, saa er der vel ikke noget galt i det.

Det maa ske mange gange hver dag at folk spoerger om ny PC og faar foreslaaet produkter fra Intel, AMD, Seagate, WS, Corsair, Microsoft, open source etc..
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2010 - 21:35 #15
WD ikke WS
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2010 - 21:44 #16
arne_v

Hvis man har interesser i produktet og det ikke er specielt relevant for spoergsmaalet, saa er det reklame og spam og personen boer deaktiveres

Har Spywarefri ikke en interesse i at linke til deres egen butik til produkter der også kan købes andre steder og bør de så de deaktiveres ?
Avatar billede fromsej Praktikant
19. oktober 2010 - 21:42 #17
Link i bare, eller undlad det.
Vi skal nok lade være med at komme med en trussel om fogedretten m.m.
Avatar billede fromsej Praktikant
19. oktober 2010 - 22:46 #18
Lad os lige slå en ting  H E L T  fast.
Spywarefri og Spywarefri-shop er to forskellige ting.
Der er ingen fra Team eller Supporter gruppen, der har nogen form for økonomi indblandet, og vi modtager ikke anden støtte fra shoppen, end en gratis licens, så vi har en chance for at yde support på programmerne.
Der skal altså mere til end 500,- om året for at jeg sælger min sjæl!
Men hvis holdningen her er at vi bør deaktiveres, så skal jeg da med glæde lukke min bruger.
Jeg fjerner selvfølgelig mine artikler samtidig.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. oktober 2010 - 23:16 #19
Nej i skal selvfølgelig ikke deaktiveres.
Og jeg synes det er lidt pinligt at komme med et argument, når man ikke kender sammenhængen i det.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2010 - 00:21 #20
samsonjens>

Da du tilsyneladende mangler briller, så prøver jeg lige med fed skrift:

Hvis man har interesser i produktet og det ikke er specielt relevant for spoergsmaalet, saa er det reklame og spam og personen boer deaktiveres

Hvis nogen fra spywarefri i et spørgsmål om brug af MySQL i PHP smider link til den shop så er det spam og burde medføre deaktivering.

Den praktiske betydning er nul og niks fordi sådan opfører spywarefrianerne sig nemlig ikke.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2010 - 00:22 #21
Vi prøver lige igen med DIV fremfor SPAN.

samsonjens>

Da du tilsyneladende mangler briller, så prøver jeg lige med fed skrift:

Hvis man har interesser i produktet og det ikke er specielt relevant for spoergsmaalet, saa er det reklame og spam og personen boer deaktiveres

Hvis nogen fra spywarefri i et spørgsmål om brug af MySQL i PHP smider link til den shop så er det spam og burde medføre deaktivering.

Den praktiske betydning er nul og niks fordi sådan opfører spywarefrianerne sig nemlig ikke.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2010 - 06:58 #22
Jeg har ingen steder sagt, at jeg ønsker nogen deaktiveret. Jeg syntes derimod, at det er for meget,  der linkes til reglerne, og er lidt træt af al den kontrol og mistillid, der er til mange brugere.

Det viser mange gange en sort/ hvid holdning, jeg tror, skræmmer mange væk fra Eksperten.

Derfor er det rart for mig at se, at der også er fleksibilitet i holdningerne.

Jeg håber så, også fleksibileteten gælder for alle brugere. Når nye brugere f.eks kommmer til at lægge et svar i stedet for en kommmentar, har åbne spørgsmål, giver sig selv point, når nye brugere forvilder sig ind i forkerte katagorier osv.

Jeg syntes at svar op point burde afskaffes helt, så det måske kunne blive et mere hyggeligt forum.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2010 - 09:33 #23
Desuden mener jeg heller ikke det altid er en rar tone alle bruger her på Eksperten.

arne_v s måde at svare mig på virker ikke, som om det er for sjov, men mere som en synlig irriteret bruger, der taler nedladende til andre.

Spørgsmålet blev oprettet, for at se om der virkelig var en så regelret og sort/hvid holdning, som man ofte oplever.

Godt at det ikke er tilfældet. For jeg er da flintrene ligeglad med om der bliver med om der bliver linket til Spywarefris`s shop

Har f.eks ofte selv linket til betalingsprogrammer.

Alle de ting jeg har nævnt, tror jeg er med til at mindske aktiviten på Eksperten. Det er min fornemmelse at meget er ved gå i stå.

Er godt klar over at ikke mange er enige med mig.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2010 - 07:31 #24
http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/79405/

Som jeg skrev håber jeg, fleksibiliten gælder alle brugere

Tak til alle der har deltaget
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. oktober 2010 - 11:30 #25
Mit indlæg var blot til info, så de berørte kunne forsvare sig selv.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2010 - 03:37 #26
Spørgsmålet blev oprettet, for at se om der virkelig var en så regelret og sort/hvid holdning, som man ofte oplever.

Godt at det ikke er tilfældet.

Derfor er det rart for mig at se, at der også er fleksibilitet i holdningerne.

Som jeg skrev håber jeg, fleksibiliten gælder alle brugere

Da du tilsyneladende igen ikke har læst indlægene i den tråd du selv har startet må jeg prøve med de store bogstaver igen:

Der er ikke udvist fleksibilitet i forhold til reglerne overfor Spywarefri

De overholder nemlig reglerne til punkt og prikke
Avatar billede arne_v Ekspert
24. oktober 2010 - 03:46 #27
Desuden mener jeg heller ikke det altid er en rar tone alle bruger her på Eksperten.

Det har du helt ret i.

Det ses f.eks. at nogen mennesker i meget små sko vælger at oprette tråde hvor de beskylder en gruppe mennesker som bruger deres fritid til at hjælpe andre med deres malware problemer for reklame spam. Og sågar efter at de har fået forklaret at links er givet i relevante tråde og at svarerne ikke tjener penge på salg bliver ved med at antyde at regler er overtrådt og at det kun går fordi der udvises fleksibilitet i forhold til reglerne.

arne_v s måde at svare mig på virker ikke, som om det er for sjov, men mere som en synlig irriteret bruger, der taler nedladende til andre.

Jeg taler ikek nedladende til andre. Jeg taler nedladende til dig, fordi din opførsel med dette her angreb på spywarefri er et usædvaneligt plat angreb på nogle mennesker som gør en stor indsats for computer sikkerheden i Danmark.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. oktober 2010 - 12:58 #28
arne_v - det er ikke et angreb. Læs hvad der står.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 08:24 #29
Meget ked af at beskyldes for at angribe Spywarefri -(
Har meget stor respekt for frivilligt arbejde.

Fandt det der mindst af alt kunne ligne reklame, og lagde så spørgsmålet ud. For evt at finde ud af, hvor nogle grænser gik.

Derfor også #10 som efter min mening er et program, der er spil af penge.

Men alle har selvfølgelig ret til at have hver sin mening. Så hvis arne_v vil tale nedsættende til mig, syntes det er ok, bekræfter det jo kun, at tonen ikke altid er rar her på E.

Har flere steder skrevet. at jeg er ligeglad, med om der bliver linket til Spywarefri.

Hvorfor spørgsmålet bliver opfattet som et plat angreb, kan jeg ikke forstå.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2010 - 15:13 #30
Naar man haevder at der er udvist fleksibilitet i forhold til reglerne, saa haevder man at reglerne faktisk er blevet overtraadt.

Fandt det der mindst af alt kunne ligne reklame

Endnu et lille giftigt angreb. Naar det var det som mindst ligner reklame, saa haevder man jo at der er noget som mere ligner reklame.

Den slags ufine antydninger efter at det klart er givet udtryk for at spywarefri ikke reklamerer er platte.

Og forsoeget i #17 paa at faa mig til at fremstaa som enig med dig ved at ignorere halvdelen af det jeg skrev er ogsaa et typisk plat trick.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2010 - 15:15 #31
Der laa ioevrigt foelgende i min inbox:

http://www.eksperten.dk/spm/921703

Får jeg ikke en offentlig undskylning på Eksperten, vil det medføre em ammeldelse for nedsættende sprog og overdreven mistænkeliggørelse.

Fra reglerne:

Indlæg på Eksperten.dk skal holdes i en sober tone. Nedsættende bemærkninger samt direkte personangreb eller injurier, det være sig mod firmaer eller privatpersoner, hører ikke hjemme på Eksperten.dk - og kan give anledning til deaktivering og sletning af indlæg.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 15:54 #32
Jeg undskylder af princip ikke til saadan nogen typer som dig!

Og dette lå i min inbox

Jeg ved ikke hvilken type der tænkes på her. Syntes at den slags skal ordtnes internt.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 16:30 #33
Jeg kan meddele, at arne_v  er anmeldt for nedsættende sprog og tone og overdreven mistænkeliggørelse af andre.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2010 - 20:37 #34
#31

Den slags offentliggør man bare ikke!! Det var et forsøg på at ordne jeres uoverensstemmelse internt, men den skulle du lige offentliggøre... et forsøg på at gnide ekstra salt i såret?

Det du gør nu, er et angreb på samsonjens der oprettede et spørgsmål med reelle hensigter, men du prøver at få det til at se ud som et angreb på folkene hos spywarefri.dk på trods af gentagne kommentarer om at dette ikke er tilfældet.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. oktober 2010 - 21:24 #35
Spoergsmaalet kunne sagtesn vaere oprettet med reelle hensiger.

Og hvis du checker min foerste kommentar i denne traad vil du se at jeg skam behandler det som et spoergsmaal med reelle hensigter der.

Og hvis samsonjens et sted midtvejs i traaden havde konkluderet at spywarefrianerne ikke overtraader reglerne, saa var alt blevet afsluttet i god ro og orden.

Men det goer han ikke.

Foerst forsoeget han lige med lidt retorisk plattenslageri at give indtryk af at jeg mener at der sker en overtraedelse af reglen.

Saa kom den med at han haabede at der ville blive udvist samme fleksibilitet i forhold til andre. Hvis han mener at der udvises fleksibilitet i forhold til reglerne maa han jo mene at der er overtraadt nogle regler ellers var der ikke behov for fleksibilitet.

Og saa kom der den med at der skam var mere reklame lignende indlaeg end det han henviste til. Hvilket jo lader reklame beskyldningen fortsat staa og blafre i vinden.

Udfra det vil jeg konkludere at spoergsmaalet ikke er stillet i god tro. Han var ikke interesseret i at finde ud af at spywarefrianerne overholder reglerne, men har en helt anden agenda.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. oktober 2010 - 21:29 #36
Sådan ser jeg ikke på det.

Han opretter et spørgsmål til debat, men samtidig holder han, fornuftigt nok, sin egen  mening ude. Derved lægges der op til debat mellem brugerne og ikke en debat om hans mening.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2010 - 21:45 #37
Ved ikke hvilke hensigter du mistænker mig for.  Jeg har gentagne gange skrevet, at jeg mener, der er nogle, der kan se lidt for sort/hvidt på mange ting på E.

Når jeg tager Spywarefri som eksempel, så er det fordi, at jeg her har et eksempel på noget jeg mener ikke er reklame, men som nogle meget regelrettede personer kunne opfatte som reklame.
Syntes du drejer den mod mig og fjerner focus i noget der godt kunne være blevet en sober debat, hvis ikke du havde så stor mistillid til andre.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. oktober 2010 - 04:46 #38
Der kørte også en sober debat indtil du valgt at droppe den sobre linie i #17.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2010 - 06:28 #39
Det er et relevant spørgsmål, der nemt ville kunne besvares med et ordentligt svar, med mindre man begynder at mistænke spørgeren for hensigterne.

Den mulighed fik du, men valgte uden grund at angribe mig på både den en og anden måde.
Med både skrift, sprog og mistillid.

Fint at John_Stingers viser Spywarefri tråden, så de har mulighed for at forsvare sig selv.

Min holdnig er jeg kommet frem med mange gange, men noget tyder desværre på, at du ikke har evnerne til at forstå den.

Jeg gider ikke lave en diskussion for diskussionens skyld og derfor bliver dette mit sidste ord i denne tråd.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. oktober 2010 - 14:41 #40
Det er aldrig at relevant spørgsmål at pådutte folk holdninger ved at tage udgangspunkt i halvdelen af en sætning. Det er plattenslageri.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. oktober 2010 - 20:46 #41
#17 han kommenterer noget du har sagt og spørger ind til det, og det mener du ikke er sobert???
Så skulle du nok have tænkt dig om inden du skrev #12!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. oktober 2010 - 20:47 #42
#41 var til arne_v
Avatar billede arne_v Ekspert
26. oktober 2010 - 20:53 #43
Nej.

Fordi han ignorerede halvdelen af sætningen.

Og brugte den anden halvdel til på bedste plattenslager vis at antyde at jeg mente noget som jeg ikke mente.