Avatar billede kvikgrip68 Nybegynder
21. oktober 2010 - 10:00 Der er 4 kommentarer

Hvilken router ?

Hej

Nu er jeg ikke den helt store ørn til det her med PC ère .... :)

Vi har et hus med kælder hvor vi i kældren har en stationær PC med en std. router fra Fullrate m. 4 mb forbindelse .
(vi bor ude på landet ) :)

Vi har snakket om at det ville være rart med en bærbar PC oppe i vores stue  ud over den stationære i kældren .

Løsningen er efter sigende en trådløs router . Fullrate anbefaler at vi selv køber en , for dem de tilbyder er ikke kraftige nok til at banke signalet op fra kælderen til stuen , hvor vi ønsker at benytte den bærbare til internettet .
Jeg har  haft kig på den her :
Linksys WRT54GL Wireless-G Broadband Router Bredbåndsrouters
som skulle være god og kraftig .
Er den velegnet til foremålet ? er det den rigtige ?
Nu kommer der et dumt spørgsmål :) kan man koble sin stationære direkte på den nævnte router i kælderen ? der er vel en indgang i den til det , altså udover at den sender trådløst ?
Håber nogen vil hjælpe :) ?
Avatar billede jokkejensen Novice
21. oktober 2010 - 10:42 #1
ja der er ofte 4-5 RJ45 stik i sådan en router, samt mulighed for flere trådløse enheder, så du kan koble 4 enheder på med kabel i kælderen.

Hvordan er forholdene for trådløst signal i kælderen op til stuen, sidder du i en 1.5M tyk beton kælder?

Fordelene ved linksys routeren du har valgt er at du kan forlænge antennerne, altså trække antennerne op i stue etagen hvis du ikke får ordentligt signal.

Personligt plejer jeg at anbefale et accesspoint pr etage, desuden syntes jeg du skal finde en N-draft router, så er du lidt fremtidsikret hvis du skulle få brug for mere hastighed, den du har valgt kan max klare 54mbit, N-draft kan klare 150mbit
Avatar billede kvikgrip68 Nybegynder
21. oktober 2010 - 11:42 #2
Hej Jokke :)

Tak for svar

Nej det er et almindeligt muret hus med pudslofter i kælderen og plankegulv i huset .

Jeg tror aldrig (næsten) at vi kommer op i de hastigheder du nævner der ...... ikke der hvor vi bor ... medmindre de seføli skulle lægge fiber i jorden ( måske indenfor de næste 15 år :) :)

Så jeg tror jeg går efter den der router så

mvh
Cn
Avatar billede jokkejensen Novice
21. oktober 2010 - 11:54 #3
Nej men det er heller ikke Inet jeg tænker på..

Ofte vil man gerne have hastighed på hvis du ex vil streame film trådløst fra din pc i kælderen til en tynd klient koblet på tv-et..

Så er det rart ikke at skulle vente 10mins, og prisen for router er det samme, de koster ikke (betydeligt) ekstra ! nok 50kr  :)
Avatar billede pallepirat Nybegynder
22. oktober 2010 - 09:51 #4
ZyXEL har også lavet en ny serie routere med den nyeste trådløse standard (N draft 2.0). Jeg vil tro at du med sådan en kan opnå forbindelse i det meste af et normalt hus (uden betondæk, stålarmering m.v.). Se mere her: http://www.zyxel.dk/web/product_family_detail.php?PC1indexflag=20040520161313&CategoryGroupNo=PDCA2008011

/PallePirat
www.dansknet.dk
erhverv.dansknet.dk