Avatar billede kfec Seniormester
24. oktober 2010 - 01:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få netværks adgang mellem 2 windows 7 premium computere.

Hej
Den ene er en stationær-kabel og den anden er en bærbar-trådløs, begge med win 7 premium, er koblet sammen via dlink DIR-655 trådløs/switch.

- Stationær kan godt se bærbar, men kan ikke komme i kontakt overhovede, fejl meddelse der kan ikke opnås adgang til bærbar, Diagnosticering kan ikke finde løsning..?

- Bærbar kan godt se stationær og kan godt se de delte mapper, men kan ikke komme ind.
logon fejl: begrænsning på brugerkontoen. Mulige årsager: tomme adgangskoder er ikke tilladte, logontidsrummet er begrænset, eller der er indført en begrænsningspolitik.
eller der kan ikke opnås adgang til bærbar, Diagnosticering kan ikke finde løsning..?

Det har kørt fint, men jeg må have lavet kuk i det..
Har prøvet at slå firewall fra begge, men hjælper ikke.

inde i hjemmegruppe og deling står der:
- Netværksregistrering slået til.
- Fil og printerdeling slået til.
- Deling af mappen delte filer slået til.
- Adgangskodebeskyttet deling slået fra.

jeg kan heller ikke forlade hjemmegruppen...
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
24. oktober 2010 - 07:45 #1
kan jeg hjælpe..

teamviewer.com til fjernsupport

der er 3 steder at kigge
router, stationær win7 kablet og self bærbar win7 også firewall på alle tre steder
Vi skal også kigge på hvad der er af adgangs rettigheder og deling, herunder kodeord på brugere /administratorer  på de enkelte win 7 systemer.

vh kristian
Avatar billede LarsDC Nybegynder
24. oktober 2010 - 15:24 #2
Du kan evt. starte med at gå ind i netværk og delings center på begge maskiner og slå adgangskodebeskytte deling fra (Altså så den ikke kræver kodeord) og Fil- og printer deling til.

Dernæst være sikker på der er noget delt på begge maskiner.

Se om det hjælper lidt på det.

Gør det ikke det kan du evt. kigge i indstillingerne for windows firewall hvis du har denne aktiv.
Avatar billede kfec Seniormester
21. juli 2011 - 19:01 #3
.