Avatar billede nbj1 Praktikant
28. oktober 2010 - 13:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

bruge regedit til at kopier en fil

Hej noget der kan fortælle hvordan man omretter en nøgle i regedit som kopier en fil fra et sted til et andet sted før filen bliver afviklet ?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
28. oktober 2010 - 14:59 #1
jeg tror du er nød til at være lidt mere præcis i hvad dit behov er.
Avatar billede nbj1 Praktikant
28. oktober 2010 - 15:08 #2
jeg skal have kopieret en fil til roden før den bliver afviklet i regedit
jeg har en nøgle i regedit, der angiver placeringen af en sys fil der skal afvikles.
men inden skal den kopieres fra et drev til et andet.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
28. oktober 2010 - 15:27 #3
Jeg tror du misforstår hvordan regedit fungerer.

Regedit er et program der bruges til at redigere, vise, importere og eksportere registreringsnøgler.
Disse registreringsnøgler bruger programmer, system-kernen og andet software så til at slå op i for at se hvilken indstilling de skal bruge.

Et eksempel kunne være at du kan oprette hvilken SHELL der skal afvikles når computeren startes, hvilket program der knytter sig til åbning af en given fil, eller hvor diverse mapper ligger.

Så det er ikke som sådan regedit der "kopierer" filer til en anden position, det er noget "et program" skal gøre ud fra de informationer du angiver i registreringsdatabasen.

Så jeg tror du er ude i at skulle lave et program eller batch script der udfører følgende:
1. kopier fil fra et sted til andet
2. kør fil fra ny position
3. fjern eventuelt fil igen når det er færdigt

Og så i registreringsdatabasen fortælle den systemprocess du forventer skal gøre noget arbejde at den ikke skal afvikle filen fra den gamle position, men afvikle batchfilen istedet.
Avatar billede nbj1 Praktikant
28. oktober 2010 - 15:39 #4
øhhh ja og nej jeg ved lidt om det, jeg ved en nøgle kan fortælle hvor filen ligger ja, jeg ved en nøgle kan kopiere en ny bagrund til skrivebordet, så det undre mig hvis man ikke også kan fortælle at filen først skal ligges et bestemt sted før den bliver afviklet, ellers har du ret så det et script der skal indlæsses først og køres, så er det bliver nøgler afviklet i den rækkefølge de står i eller er det vilkårligt, det ved jeg ikke ?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
28. oktober 2010 - 15:54 #5
1. Skrivebordet er en process der hedder "explorer.exe". Dette program er en del af Windows, og den henter sine information omkring processbaren og skrivebordsudsmykningen i registreringsdatabasen.

2. Nøgler bliver ALDRIG afviklet, de bliver spurgt til at det program der ønsker at vide hvilken indstilling de skal køre med.
Avatar billede nbj1 Praktikant
12. december 2010 - 05:01 #6
mcb giv lige et svar så jeg kan lukke :)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
12. december 2010 - 06:51 #7
Svar