Avatar billede Peter4220 Nybegynder
01. november 2010 - 18:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brug af den ene PC som printerserver

Jeg har flere gange brugt den ene PC i et netværk til printserver og der er jo meget let.
Ved opsætning af slave PCen skal der jo anføres en adresse til server PCen f.eks. 521E09C1AF7C49D, som jeg normalt kan hente i Computeradministration\Enhedshåndtering.
Livet er ikke altid "Notmalt", for i den PC, som jeg vil bruge som printserver, kan jeg ikke finde adressen i Computeradministration\Enhedshåndtering
Hvor kan man ellers finde adressen, server PCen kører XP home ???
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2010 - 18:23 #1
ip-adressen er et godt bud. Og som printerserver, så giv den en fast adresse. Du kan sætte netkortet til en fast adresse (og forbigå dhcp-server i router) - adressen skal bare passe i routerens mønster (typisk 192.168.0.xxx hvor xxx er et tal fra 0 til 254)
Avatar billede MichaelWJ-IT Nybegynder
01. november 2010 - 18:33 #2
Hej..

Prøv det her..

Tryk på "Start" + "Kør" + skriv CMD og Tryk på "Ok"..

Skriv nu >>>  ipconfig -all  <<< + Tryk på "Return/Enter"..

Nu kan du se en del oplysninger om dit netkort og ip adresser på din computer.
Avatar billede Peter4220 Nybegynder
01. november 2010 - 20:40 #3
MichaelWJ-IT - Tak for svaret.
Jeg kendte i øvrigt denne procedure, men har kun brugt den til at finde MAC adressen.