Avatar billede tribalroots Nybegynder
04. november 2010 - 16:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Lyd via HDMI er digitaliseret og skratter

Har lige skaffet mig en ny bærbar og der var fisme HDMI stik i den. Endelig havde jeg mulighed til at hook'e tv'et op med HDMI istedet for VGA. Super tænkte jeg. Men lyden er forfærdelig, den lyder en smule digitaliseret og skratter en del. Der er ingen problemer hvis jeg bruger den alm. lydudgang, men det duer desværre ikke på HDMI kanalen på mit tv. HDMI kablet er splint og nyt, købte endda en temmelig dyr udgave fordi det skulle være kram. Nogle som har nogle forslag til løsning?
Avatar billede haverslev Novice
04. november 2010 - 18:26 #1
lyd via HDMI, så skal du nok lige ind i pc`ens
lydindstillinger og vælge mellem - om lyden skal ud via højtalere, HDMI eller optisk SP-DIF
de fleste nyere pc`er skulle nemlig kunne levere lyd igennem HDMI!

Skulle den stå på HMI, så prøv evt. at ændre lydindstillinger til SP-DIF først og derefter tilbage til HDMI

Du kan også få en ekstra h-klik menu i højttaler ikonet ned ved pc`en uret, hvor du skal "udvide" lyden med de Ekstra højtallere der er i tv`et?

Jeg vil tillige mene, at du et sted i menuerne i tv`et skal/kan ændre til "PC/HDMI AUDIO IN" eller noget der hedder i den retning.
Men tv`et skulle nu selv registre at der blev sat et HDMI kabel i osv
Avatar billede tribalroots Nybegynder
05. november 2010 - 14:28 #2
- Jeg har ikke SP-DIF registreret på min bærbare (kan godt se den på min stationære) har istedet en som hedder , har dog prøvet at skifte mellem de 2, ingen ændring.

- kan ikke umiddelbart se den udevidelsesmenu du omtaler.
har kun "Open Volume Mixer", "Playback devices", Recording devices", "Sounds" og "Volume Control Options". Har heller ikke set den mulighed i nogle af disse.

- Mit tv regulerer lydmulighederne efter hvilken kanaltype jeg er på. Jeg har en VGA kanal hvor den automatisk opfanger SP-DIF, og på min HDMI kanal er den automatisk sat til at suge lyd fra HDMI, desværre kan jeg ikke ændre dette.
Jeg har dog efter at have læst dit foreslag leget lidt med de lydindstillinger jeg har til rådighed på mit tv, men desværre uden held.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
05. november 2010 - 14:31 #3
Glemte lige at indsætte "Speakers and Headphones" i den øverste del af min tidl. kommentar =).
Det er den jeg har istedetfor SP-DIF.
Avatar billede haverslev Novice
05. november 2010 - 17:22 #4
Er der Windows 7 på den bærebar ?

Hvis ja, så prøv at H-klik på højttaler ikonet ned ved uret
Vælg herefter "Afspilningsenheder"
Under faneblad "Afspilning" der skulle du gerne have HDMI og SP-DIF - eller ?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
05. november 2010 - 19:55 #5
Har flg:

ATI HDMI Output
Speakers and Headphones
Independent Headphones
Avatar billede tribalroots Nybegynder
05. november 2010 - 19:55 #6
oh yeah, og det er Windows 7
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2010 - 08:37 #7
Hvad hedder din bærebare pc - Navn og model nr. ?
Avatar billede tribalroots Nybegynder
07. november 2010 - 15:22 #8
HP model 4007eo
Avatar billede haverslev Novice
07. november 2010 - 20:12 #9
Prøv evt. at installere: Driver-lyd
Driver til IDT High Definition Audio CODEC

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4063&lc=da&cc=dk&dlc=da&sw_lang=&product=4233141#N491
Avatar billede tribalroots Nybegynder
08. november 2010 - 21:30 #10
Den indstallerede jeg som noget af det første. Den gav mig et panel med extra lydindstillinger, men ingen som løste mit problem. :-/
Avatar billede tribalroots Nybegynder
31. december 2010 - 21:17 #11
Fik aldrig løst problemet, men jeg vil gerne takke dig for din indsats! =)