Avatar billede kimtheman Novice
05. november 2010 - 12:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TeamViewer

Hej,
Jeg har købt TeamViewer, men efter jeg har købt det har jeg oplevet nogle ting der driller.

Hvis jeg F.eks. kører fjernsupport på en computer. Så er der en funtion i programmet som hedder "Fjerngenstart". Trykker man der så genstarter computeren. Når computeren så er startet op igen, har man forsat fjernstyring. Mit problem bliver nu, at hvis jeg vil Fjerngenstart den igen skriver den
"Den ønskede handling er kun mulig, hvis du anvender den installerede version af TeamViewer, eller hvis der ikke er installeret nogen anden version af TeamViewer på denne computer".

Og der er ingen installeret version på computeren, foruden den lille fil som er startet som en exe fil, så forstår ikke helt hvad der sker.

Havde ikke dette problem, der jeg kørte med gratis versionen.

Nogen der kender det problem og hvad det skyldes, og hvordan det kan løses? (Kunne ringe til deres support ja, men problemet er jeg ikke kan andet end dansk, og det yder de ikke spupport på)
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
05. november 2010 - 13:05 #1
oftest skal brugeren i den anden ende åbne teamviewer igen efter en genstart. Det kan i hvert fald afhjælpe problemet.
Avatar billede kimtheman Novice
05. november 2010 - 13:14 #2
Ja men det er ikke meningen, og har ikke haft de problemer med gratis versionen, så tror nu det skyldes noget andet.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
05. november 2010 - 13:18 #3
men hvis du har kontrollen over computeren, kan du vel altid bare køre "shutdown -r -f -t 0" for at genstarte en computer øjeblikkeligt uden hensynstagen?
Avatar billede kimtheman Novice
05. november 2010 - 13:19 #4
Det er muligt og har jeg ikke prøvet. Men noget jeg giver over 5000kr for skal virke, så er nu mere ude efter at finde årsagen og få det fikset.
Avatar billede kimtheman Novice
06. november 2010 - 12:27 #5
Skrev en del sammen med teamviewers support, men de hjalp mig dog ikke frem til en løsning.

Fandt så selv ud af, at det var deres sidste opdatering TeamViewer QuickSupport v5.1.9385, og Erhvervsbrugerens QuickSupport-modul v5.1.9385 der var problemet.

Kører man med disse opdateringer på fjerncomputeren, og man vil genstarte folks Pcér skriver den
"Den ønskede handling er kun mulig, hvis du anvender den installerede version af TeamViewer, eller hvis der ikke er installeret nogen anden version af TeamViewer på denne computer".

Så installer en tidligere version på fjerncomputerne, og så virker det fint.

Har skrevet til Teamviewer og oplyst om min viden.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester