Avatar billede martinb82 Nybegynder
06. november 2010 - 22:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tving opdatering af side

Hey

Jeg har en side opbygget i flash, og jeg har lagt mærke til at når jeg opdaterer fx billedgalleriet på siden, kommer man aldrig til at kunne se de nye billeder, medmindre man tømmer sin browsers cache. Eller rettere sagt, hvis man bruger explorer, kommer billederne frem efter et stykke tid, men med fx crome, kommer de aldrig.

Er der nogen måde hvorpå man kan tvinge den besøgendes browser til at "opdatere" indholdet, og ikke bare hente den gemte version?
Avatar billede webweaver Praktikant
06. november 2010 - 23:43 #1
<META HTTP-EQUIV="PRAGMA" CONTENT="NO-CACHE"> imellem <head>og</head>. Hjælper det på det? :)
Avatar billede martinb82 Nybegynder
06. november 2010 - 23:49 #2
Desværre ikke i Chrome..
Avatar billede webweaver Praktikant
07. november 2010 - 00:01 #3
Hmm med begge disse så måske?
Og så ryd cachen i Chrome, og så prøv at se om det kører derfra.

<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
<META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-store">
Avatar billede martinb82 Nybegynder
07. november 2010 - 00:09 #4
Nope, virker heller ikke :( Efter cachen var ryddet i Chrome, blev indholdet godt nok opdateret, men da jeg så ændrede noget på siden, kunne det igen ikke ses i chrome. Så den cachede siden igen..
Avatar billede martinb82 Nybegynder
07. november 2010 - 00:23 #5
Så lykkedes det sgu! Fandt et script:

http://www.newtriks.com/?p=134
Avatar billede webweaver Praktikant
07. november 2010 - 01:50 #6
Super :)