Avatar billede cyberman29 Nybegynder
08. november 2010 - 20:33 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Det bedste website design program inden for market(helst gratis)

Hej alle her på experten, jeg står her og mangler et super godt webside design program, jeg har kigget på rigtig mange sider og prøvet en masse programmer, men intet har rigtig levet op til mine krav:(

Så hvis i kender et som er super godt, hvor man skal kunne lave det helt fra bunden, og man skal kunne importere sine egne billeder, men der skal stadig været en masse standard billeder(moduler) og sideopbygninger må der meget gerne være en masse eksempler på, man må også meget gerne kunne skrive i koden på templatet:)... Jeg tror nok jeg kommer til at betale for sådan et, men det kunne jo være der var en som lige kendte et super et:)

Cyberman29
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
08. november 2010 - 21:33 #1
Der er jo Dreamweaver, men det er lidt dyrt.

Så er der Microsofts Expression Web. Det har jeg prøvet en enkelt gang og det er rigtig godt i min mening. Jeg var faktisk lidt overrasket. Det koster dog også lidt. Men du kan jo prøve det gratis  i en periode før du beslutter dig.

De to jeg har nævnt kan jo stort set alt, så de er nok også mere avancerede at bruge end dem man kan få gratis.
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
08. november 2010 - 21:35 #2
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
08. november 2010 - 21:38 #3
Jeg har selv dreamviewer og det er også super godt, men det er jo kun kode og jeg vil også kunne gøre det wysiwyg, med nogle standard design, gerne 100... og nogel standard moduler;) men tjekker lige expression web

Cyberman29
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
08. november 2010 - 21:48 #4
Det er da ikke kun kode? Det har begge dele. Jeg ved ikke hvor godt WYSIWYG fungerer, men det er der da. Der er da også lidt skabeloner, men de er ikke for kønne. Du kan jo dog downloade skabeloner på nettet. Evt. købe dem, hvis du vil have nogen pæne.

Expression web er lidt ligesom dreamweaver. Det kan dog godt være WYSIWYG-delen er lidt bedre her.

Det kan også være et CMS-system er mere dig. Som f.eks. Drupal eller Joomla. Jeg har aldrig selv prøvet det, men der tror jeg det er lettere at finde mange skabeloner.
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
08. november 2010 - 21:56 #5
ja okay, men dreamviewers WYSIWYG del er ikke den bedste, og det er slet ikke fordi jeg er ny inden for programmering og sådan, html, php, css o.s.v er på plads, jeg syntes bare det tager for lang tid at designe hjemmesider i css o.s.v, så jeg tænkte på om der var et super program på nettet, he det var derfor jeg oprettede spørgsmålet, og cms'er har jeg selv prøvet masser af, og ja der er da en masse templates der ude, men de er sku bare ikke lige mig;), og jeg har da selv udviklet et par simple cms'er, så nybegynder er jeg ikke helt(men er heller ikke den bedste:)

Men jeg sidder lige og "leger" med expression web, og det ser okay ud - men skal lige "lege" lidt mere med det:)

Men kender du andre web design programmer som virkelig er gode?

Cyberman29
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
08. november 2010 - 22:06 #6
Men kender du andre web design programmer som virkelig er gode?

Nej :) Jeg tror heller ikke der er så mange, når du har erfaring inden for html/css.

Det gode ved Expression og Dreamweaver er jo at man kan skifte mellem de to dele.

Jeg tror altid det vil være bedst at kode direkte, når nu du kan. Det tager længere tid, men giver også bedre resultater og bedre kode (hvis det gøres ordentligt selvfølgelig). Jeg tror også du vil føle dig begrænset ved de fleste WYSIWYG-editorer. Men det går selvfølgelig en del hurtigere.
Avatar billede webweaver Praktikant
08. november 2010 - 22:23 #7
Dreamweavers WYSIWYG er bedre end de fleste andre rundt omkring! Det var den ihvertfald tilbage for et par år siden. Bruger det ikke selv, men vil tro den stadig er meget godt fremme. Men en ting er sikkert. Det bliver aldrig godt/perfekt med WYSIWYG. Der må man altså selv igang med at arbejde lidt for det:)
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
08. november 2010 - 22:52 #8
okay, nu spørger jeg nok lige lidt dumt, men er det normalt at lave alt design o.s.v i html og css, og så lave programmerings delen i php, eller hvad? Har aldrig rigtig designet et template, så er lige lidt - hva skal man kalde det;)

Cyberman29
Avatar billede emfr08ab Nybegynder
09. november 2010 - 07:46 #9
Ja, det er helt normalt at lave al design i html/css.
Avatar billede webweaver Praktikant
09. november 2010 - 11:52 #10
Ja? Der er ikke andre måder :S Eller så er der Flash. Men det er jo HTML og CSS du bruger stort set altid. En WYSIWYG editor laver jo også bare HTML og måske endda CSS. Bare sjældent efter standarderne :)
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
09. november 2010 - 13:31 #11
nåå, okay... skulle bare lige være sikker;) og tak for hjælpen:)

I må gerne begge to lægge et svar;)

Cyberman29
Avatar billede webweaver Praktikant
09. november 2010 - 13:58 #12
Det var så lidt :)
Avatar billede lordsasa Nybegynder
12. november 2010 - 13:45 #13
Dreamweaver kan varmt anbefales!
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
12. november 2010 - 22:35 #14
He, lordsasa - jeg forstår ikke lige hvorfor dit indlæg skulle komme, da jeg har forklaret at "Jeg har selv dreamviewer og det er også super godt" og så har jeg jo givet point... men tak alligevel for dit indput, for det er jo også godt at der er flere som anbefaler det:)
Avatar billede lordsasa Nybegynder
12. november 2010 - 23:09 #15
Hej Cyberman29

Det må du meget undskylde. Jeg misforstod det.

God weekend!
Avatar billede cyberman29 Nybegynder
12. november 2010 - 23:11 #16
Hehe det går nok:) - Og god Weekend:)
Avatar billede Karsten_K Nybegynder
15. november 2010 - 13:34 #17
Hey
Tjek lige her www.serif.com Web plus X4
Her er der alt du skal bruge til en meget billig pris. Bruger det selv i stor udstrækning.
Er du vant til at arbejde i Adobe's programmer kan du også bruge det her da det ligner til forveklsing.

God fornøjelse
Avatar billede nilsjorn Novice
01. januar 2011 - 12:55 #18
hej....er der nogen der kan fortælle, om man i Serif Web x4 kan checke døde links?
På forhånd tak.
Avatar billede steffendk Nybegynder
01. februar 2013 - 12:01 #19
Tjek eventuelt http://scripts.steffeen.dk/, gratis download af webdesigns og webscripts.
Avatar billede Emma Page Novice
20. juni 2017 - 06:51 #20
TemplateToaster