Avatar billede acement Nybegynder
10. november 2010 - 16:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Java menu i ASP

Hej

Jeg er ny i arbejdet med ASP og Java. Jeg har lavet en hjemmeside med en java side-menu, med en titel og submenu der folder ud. Jeg skal her have titlen til at virke link til en underside og samtidig folde submenu'erne ud! mit problem er så at når linket aktiveres klapper submenu'erne sammen. Er løsningen frames eller hvordan klarer man dette mest elegant? Hvis i har links til nogle gode menu scripts eller menu toturials kunne det være super!

Tak
Avatar billede keysersoze Guru
10. november 2010 - 16:19 #1
At vælge frames vil formentlig kunne løse det men også være et rigtig dårligt valg - du bør i stedet kunne fange hvilken side du er på i din ASP og her kode dig ud af hvilken der skal være valg - fx;

If variabel = "dinside.asp" Then
  'dette menupunkt skal være foldet ud
End If

Du bør dog umiddelbart også overveje hvilke fælder der er ved at lave en menu i javascript, for søgemaskinerne kan ikke læse javascript så du risikerer at skjule store dele af din side for potentelle besøgende.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. november 2010 - 16:38 #2
noget i stil med
http://it-works.dk/test.asp
jeg har koden til den liggende...
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
10. november 2010 - 16:39 #3
og så skal du huske at der er overordenlig stor forskel på Java og Javascript :-)

Det ene er et script-sprog (java-script) til hjemmesider, det andet (java) er et fuldstændigt programmeringssprog på samme hylde som c++, c#, C, Pascal, Visual Basic, Fortran osv...
Avatar billede acement Nybegynder
11. november 2010 - 13:57 #4
Tak for kommentarene, jeg fik løst problemet og droppede javascriptet, eller nu styrer det kun show/hide, så selve menu punkterne står i dokumentet.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. november 2010 - 14:09 #5
så lav lige et svar selv, så du kan lukke spg.
Avatar billede acement Nybegynder
12. november 2010 - 07:35 #6
ok