Avatar billede jammerlab Nybegynder
14. november 2010 - 19:58 Der er 1 løsning

Apache2 spawner pludseligt mange processor

Hej derude.

Jeg har et problem med apache2. Serveren kan kører helt fint, og med min opsætning kører den tops 16-18 processor når serveren er presset. Problemet er at jeg flere gange nu har prøvet at serveren går ned fordi al CPU'en bliver brugt. Jeg for load warnings som tydeligt siger den bruger alt. Når dette sker kan jeg ikke komme i kontakt med maskinen. Jeg er meget sikker på det er apache2 for jeg har set problemet før ske imens jeg overvågede apache2 processor. Processor spawnet sker meget pludseligt og er voldsomt...

Jeg ved at den database jeg arbejder op imod har nogle problemer, og vi har også målt længere svar tider hen af dagen. Mit spørgsmål går egentlig på hvordan længere svartider fra en database kan resultere i at apache2 spawner urimeligt mange processor. Jeg ville mene at havde man lange svartider ville processen hænge og vente på svar... jeg kan forklarer det hvis alle trykkede F5 flere gange, men det virker usandsynligt...

Nogen der har erfaring med apache2 på dette felt? Evt ideér til hvorfor den opfører sig som den gør?
Avatar billede jammerlab Nybegynder
29. november 2010 - 08:41 #1
...