Avatar billede Fero Nybegynder
15. november 2010 - 13:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med hosting af dotnetnuke

nogen der kender til hosting af dotnetnuke?

har store problemer med at siderne er mega langsomme og timer ud hele tiden osv. Problemet er værst når man er logget ind på siden. Ellers tager det 5-10 sek at loade siden, men den køre fint når man er inde på den, og ikke logget ind. Det med at den tager 5-10 sek har jeg sådan set fundet ud af hvorfor ved at læse mig frem på nettet, og er fordi siden "timer ud" og sletter cachen fra IIS

Men det med at når man er logget ind volder store problemer. Tit kan jeg slet ikke redigere i siderne osv. uden at den timer ud. og så skal jeg derefter til at starte helt forfra osv. Skal jeg uploade billeder og sådan er det tit komplet umuligt at få "interfacet" frem, hvori man uploader billeder osv. Den står bare og hænger.

Serveren specs:
XEN Virtuel server med Windows 2008 Standard
IIS
MSSQL Express
Quadcore xeon cpu
4gb ram (med 3gb ledig pt.)
100/100mbit fiber forbindelse.
Avatar billede a1a1 Novice
16. november 2010 - 00:36 #1
skod webhotel, med 100000 websites der deler de 4 gb ram?
har du mange store filer liggende? (der kan være begrænsing på båndbredte)
Avatar billede Fero Nybegynder
16. november 2010 - 08:11 #2
Nej - siderne er hoste af mig selv på egne server og linie mv. Der ligger pt 4 sider på webserveren med DNN.

Jeg tror dog selv jeg har fundet løsninge. AVG antivirus. Køre med fileserver edition og den spassede det hele op. da jeg slog den fra kørte skidtet bare! Det har jeg så også kun brugt flere måneder på at finde ud af :S Men efter opdatering til AVG version 11, ser det dog stadig ud til at køre fint.

Så jeg lukker tråden igen.