Avatar billede serene Nybegynder
16. november 2010 - 16:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

acer apire m7720

jeghar det problem at den indbyggede kortlæser ikke fungerer og jeg har lige installeret alle drivere igen.
der sidder også 2 usb stik i læseren og de fungerer, det samme problem var på min gamle acer pc?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. november 2010 - 16:58 #1
er det det samme kort, du forsøger med - så er det nok kortet, der er defekt - evt formateret forkert.
Avatar billede serene Nybegynder
16. november 2010 - 17:27 #2
nej, jeg har også prøvet et andet kort og begge virker i kameraet.Det er et problem jeg har haft i begge mine acer pcer, og de siger at jeg skal downloade driveren, er prøvet så måske skal det bare erkendes at det er en acer sygdom der ikke kan kureres? men det har jo duet.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. november 2010 - 17:54 #3
hvis du er villig til at ofre lidt kr på en test, så køb en
http://www.midtdata.dk/hardware_1000140970_ICIDU-Kortlaeser-Mini-16-i-1---USB-2-0---Solv.html
Hvis den virker (driver ikke nødvendig), så er det acer, der er dum. Hvis den ikke virker, så kan dit kamera noget med de kort, som ikke umiddelbart kan håndteres af din pc.
Din maskine har, jf manualen, 5-in-1 card reader
Accepts Secure Digital (SD), MultiMediaCard (MMC), Memory Stick (MS), Memory Stick PRO (MS PRO), xDPicture Card (xD).

Hvis dit kamera (som mit) kan køre på SDHC-kort, så er det SD høj kapacitet - dvs over 2gb på kortet, men ellers som SD. Disse kort kan Acer ikke læse - men dimsen fra Midtdata kan.
Avatar billede serene Nybegynder
16. november 2010 - 20:29 #4
okay, det er interessant, kortet er på 4gb og kameraet er et canon Powershoot D10
Avatar billede claes57 Ekspert
16. november 2010 - 21:10 #5
Og acer kan kun læse SD kort op til 2gb - så du skal have en ekstern dims, fx jf mit link til midtdata - eller gå ned til nærmeste foto-shop, og køb en kort-læser, der kan sdhc-kort.
Avatar billede claes57 Ekspert
16. november 2010 - 21:16 #6
Canon Powershot D10 kan
Type     SD, SDHC, MMC, MMCplus, HC MMCplus
så se på dit kort - står der SD HC på, så dur det ikke i Acer.
SD-HC kort ser ud som
http://www.kreativshop.dk/4gb-sandisk-sdhc-kort-p-48.html?osCsid=lcjo7451o7ge8vlcalkqproms4
Avatar billede serene Nybegynder
19. november 2010 - 11:42 #7
hej Claes
mange tak for jælpen, synes det er lidt svagt at en pc til kr 10000 ikke kan læse det kort.
intast svar for point.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2010 - 12:10 #8
ja - du må til en ekstern usb kortlæser.