Avatar billede Himbear Nybegynder
18. november 2010 - 05:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Legetøjsbiler eller ej?

Jeg arbejder på et nyt webdesign til www.pvagten.dk og jeg vil gerne høre jeres mening om forslaget jeg har designet.

Det er særligt i forbindelse med de biler der øverst på siden. Hvad synes I om at det er legetøjsbiler? Jeg har brugt dem til at give et hjemmesiden et "twist" :-) Men er det malplaceret?

Se designet her ...
http://zeroup.dk/Vis/90-index25.jpg

Tak!
Avatar billede delvis-begynder Nybegynder
21. november 2010 - 10:47 #1
Ideen med legetøjsbiler, syntes jeg giver lidt god humor
til siden.

Det burde måske bare være biler i samme størrelsesforhold,
eller den største ikke stå yderst, det giver hele billedfeltet
en synsmæssig tung uballance, men det skal heller ikke være en
af de mindste, for den ville så nok virke for klejn i forhold
til teksten i modsat side.

Umiddelbart kunne den mørkeblå og den grønne skifte plads, men
det kan være den grønne derved virker for tæt på "--kontrol"
teksten og måske vil der så være synsmæssig uballance mellem
tekst og bilbillede.

Jeg ville nok fotografere bilerne enkeltvis og så "lege" lidt
med størrelserne så de synsmæssig virker som om de har samme
størrelsesforhold.

De to midterste virker for små.

Skyggetågen under bilerne har en god virkning, men er lidt
for mørk omkring snuden på den mørkeblå bil og enten er der
lidt for meget bag den mørkeblå bil eller også skulle der
være lidt bag den gule og iøvrigt en anelse over taget på
den mørkeblå.

Der behøver ikke noget over den grønne på dette billed, for
det er den grønne bil for høj til i denne billedopbygning.

Kan du følge mine tanker?

Der er iøvrigt et problem ved skærmopløsninger
under 1280 px i bredden.

Her sprænger dine "Annoncer fra Google", både øverst og
nederst, højre rammeside.

Selve ideen med legetøjsbiler syntes jeg altså er sjov.

Kan du have en god dag.
Avatar billede Techwork Praktikant
04. december 2010 - 15:54 #2
Synes det er en sjov ide med legetøjsbilerne, men min første indskydelse er at det ikke rigtig fungere.

Måske skulle du prøve med en tegneserie agtig bil i stedet for og så kun en bil. F.eks. den bil som Anders And, kører i i Anders And bladende. Ved ikke om det vil fungere, men er da et forsøg hver.

Når alt det er sagt, synes jeg er det er et super flot site du har fået lavet :-)
Avatar billede Himbear Nybegynder
05. december 2010 - 03:36 #3
Tak for kommentarerne. Det ender med at jeg skifter billedet ud - det er mest sikkert.

delvis-begynder -> Smider du ikke lige et svar?
Avatar billede delvis-begynder Nybegynder
16. december 2010 - 18:34 #4
Her er så "endelig" et kort svar. - Beklager forsinkelse.

Det er pænt af dig at du syntes jeg skal være med i point modtagelse, tak for det.

Rigtig god aften og glædelig juledage, om kort tid.
Avatar billede Himbear Nybegynder
18. december 2010 - 16:03 #5
Det var så lidt :-)