Avatar billede smitx Praktikant
19. november 2010 - 14:17 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Mere end en 1. plads

Hej eksperter.

Jeg har lavet et team game regneark, som tæller Team og Spiller points sammen således at jeg kan holde statistik over mine spillere.

Jeg har så et felt som regner ud at hvis en spiller har vundet første pladsen som giver 5 point, vil den sætte et 1 tal ud for spilleren.

Det er lavet således at pladserne giver følgende point:
1: 5 point
2: 3 point
3: 1 point

Nu er spørgsmålet så, hvis 1 spiller for 2 sejrer, registrerer den det ikke :(

her er min formel som giver 1+ i vunde tabellen:
=HVIS(G8<>"";TÆL.HVIS(K8:AC8;5);"")

Hvad skal jeg skrive for at den registrerer 5 = 1 sejr
10 = 2 sejrer, 15 = 3 sejrer?
Avatar billede dego Novice
19. november 2010 - 18:51 #1
Kan du bruge:
=5*TÆL.HVIS(K8:AC8;1)+3*TÆL.HVIS(K8:AC8;2)+1*TÆL.HVIS(K8:AC8;3)
Avatar billede smitx Praktikant
19. november 2010 - 19:12 #2
Næhh den siger bare 0 uanset hvad jeg skriver af points :(
Avatar billede dego Novice
19. november 2010 - 19:58 #3
Hvad har du stående i cellerne K8:AC8
Er det ikke noget i retning af  1 1 3 2 2 osv, altså i dette tilfælde 2 sejre, 2 andenpladser og 1 tredieplads?
Avatar billede smitx Praktikant
19. november 2010 - 20:06 #4
Det er de point som spillerne har fået.

Den formel jeg har har skrevet her, er sat til at vis jeg skriver 5 ser formlen at det er en sejr.

og ja K8 til AC8 er runderne de spiller, hvor jeg så skriver point som henholdvis
5 (1)plads
3 (2)plads
1 (3)plads

Men i mit tilfælde er det 3 spil i hver runde, og 1 spiller kan derfor få 1,2 eller alle 3 1 pladser, og det er der jeg er gået lost :))
Avatar billede smitx Praktikant
19. november 2010 - 20:07 #5
Så du kan se i mit tilfælde kan jeg skrive både 5, 10 eller 15
Avatar billede smitx Praktikant
19. november 2010 - 20:11 #6
Og du undrer dig måske over hvorfor ikke bare lave det om til sejrer?

Kan jeg ikke, for de points jeg skriver, bliver via en anden formel videresendt til et andet regneark hvor den tæller points sammen til hold stillingen :)
Avatar billede dego Novice
19. november 2010 - 20:32 #7
Er det kun sejre du vil tælle i dit celleområde siden du kun skriver 5, 10 og 15?
10 points kan jo fx være 2 sejre eller 3 andenpladser + en tredieplads osv.
Avatar billede smitx Praktikant
19. november 2010 - 20:45 #8
Ja men lidt matematisk regnet ud, kan 2 og 3 pladser ikke komme op på 10 point.

Eftersom det kun er 3 spil per runde, kan jeg ikke se det nogen sinde kan komme op på 10 eller point :)))

Men ja, kan ramme 5, men det er aldrig sket før på min side at der er en der har ramt de 5 point endnu andet end sejr :)

Men igen, med lidt matematik, kan jeg jo bare ændre 5-3-1 til noget andet :)
Avatar billede smitx Praktikant
19. november 2010 - 20:47 #9
Hov ja det er kun første pladser 5 point der skal tælle sammen i formularen til antal vunde.

Og af en eller anden grund er excel klog nok til selv at sortere det fra???

Nå jeg skriver 2+3 = 5 - tæller den ikke sejr :)
Avatar billede dego Novice
19. november 2010 - 21:46 #10
Skal det forståes sådan at der i celle K8 kan stå 10, i celle L8 kan der stå 15, i celle M8 kan der stå 5 osv. helt op til celle AC8?

Hvis ja, er der så én celle til hver formel, altså en celle til visning af antal sejre fra L8 og en til M8 osv?
Avatar billede smitx Praktikant
19. november 2010 - 21:53 #11
Jepper :)
Avatar billede dego Novice
19. november 2010 - 23:17 #12
Hvad så med =HVIS(K8=5;1;HVIS(K8=10;2;HVIS(K8=15;3;"")))
Avatar billede smitx Praktikant
20. november 2010 - 13:59 #13
Nope :(

Den skriver bare hele formlen i feltet nu :)
Avatar billede dego Novice
20. november 2010 - 15:05 #14
Prøv at formater cellen til Tekst og kopier formlen ind igen
Avatar billede smitx Praktikant
20. november 2010 - 15:19 #15
Dette samme :(

Jeg giver snart op :-|
Avatar billede dego Novice
20. november 2010 - 16:28 #16
Det er også noget vrøvl jeg skriver, det skal netop IKKE være tekst, da det vil medføre fejlen du nævner
Vælg i stedet "standard"
Avatar billede smitx Praktikant
20. november 2010 - 16:38 #17
Det samme :)))
Avatar billede dego Novice
20. november 2010 - 16:59 #18
Det virker hos mig.
Enten gør du noget galt, eller også har jeg misforstået dit spørgsmål.

Prøv evt. at kopiere dit regneark ind i en kommentar så man bedre kan se hvad det er du gerne vil.
Avatar billede newbieatphp Nybegynder
20. november 2010 - 23:42 #19
Hvis du evt. kan sende arket, så kan jeg prøve kigge på det.
Det er lidt nemmere at sætter sig ind i hvordan du har lavet opbygningen mv.

mit-alias @ hotmail.com
Avatar billede smitx Praktikant
25. november 2010 - 21:52 #20
Undskyld sene svar.

Jeg sender med det samme :)
Avatar billede newbieatphp Nybegynder
26. november 2010 - 15:25 #21
Hej

Kan du ikke sende mail'en igen, blot med en .xls fil

Også bliver du lige nødt til at smide en mail-adresse, hvor jeg kan sende det retur til, for den admin mail er kun udgående mails.
Avatar billede smitx Praktikant
26. november 2010 - 15:54 #22
1.
Øhh den admin mail jeg bruger virker skam både ind og ud, bruger den dagligt :)

2.
Den er lavet i Excel 2007, kan ikke gemme den i xls, så ødelægger den nogen af de formler i den.
Avatar billede smitx Praktikant
26. november 2010 - 20:02 #23
Mailen er sendt :)
Avatar billede smitx Praktikant
27. november 2010 - 11:30 #24
newbieatphp

Du er genial, det virker nu, og du har endda forbedret funktioner :)

Smid et svar :)
Avatar billede newbieatphp Nybegynder
27. november 2010 - 22:16 #25
Smider et svar :)

Så andre lige ved hvad der er sket, så efter at have set arket, så istedet for at tælle antal sejre udfra antal point personerne vandt, så var der allerede en kolonne med placeringer, som jeg har sat den til at tælle istedet.

Endvidere er indtastningsdelen blevet udvidet, således at man i hver runde kan afvikle optil 4 heat istedet for det daværende ene heat.