Avatar billede Miklix Nybegynder
26. november 2010 - 12:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

WD Elements Desktop - Virker den sammen med Windows XP?

Jeg har kig på en WD Elements Desktop WDBAAU0010HBK 1 TB ekstern harddisk http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=655091, men har læst noget om at den ikke virker så godt sammen med XP pågrund af en "Advanced Format driver". E der nogen der kan bekræfte, eller afkræfte det?
- I skal også være velkommen til at anbefale andre eksterne harddiske, den skal bare være på 1 TB og koste omkring 500kr.

Jeg læste om det mulige problem her, og jeg citerer bare:

"This external drive contains one of the newer WD "Advanced Format" drives inside. This will work fine with most current operating systems, but will not work well with older ones such as XP and especially as an extra drive with Windows Home Server (WHS). An easy work around with XP is to leave the formatting as is, or to format the drive using a Windows 7 (or maybe Vista) machine. I'm not a Mac person so I can't give any advice for that, or for Linux.

With Windows Home Server (WHS) there is a very serious problem for which there is another work around. WHS will insist on formatting the drive itself, and it will format it incorrectly (no need to get technical here). There is a free downloadable WD tool called "WD Align by Acronis," which will appear to work however it will not really work with this drive used in the WHS server pool. I know this from multiple bad experiences.

Without getting into unnecessary detail, the solution to using this drive with WHS 1 is to take the drive out of the plastic case -- it is easy and you can google for how to do this. Then you need to have a plastic "jumper" handy to bridge terminals 7 and 8, which will turn off the advanced drive features. Googling on this will also show pictures of what I am talking about. With care the drive will go back in its case and the problem will be fixed.

This might void your warranty, so you need to be at least a little confident in your ability to work on computer parts before you attempt it."

- Håber i kan hjælpe.
Mvh. Miklix.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2010 - 13:36 #1
På de sider jeg har set, skulle den være kompitabel. Kan du lægge link til det du selv skriver i indledningen?
En anden ting. Hvorfor lige købe et produkt man ikke ved virker til ens pc?
Avatar billede Miklix Nybegynder
26. november 2010 - 13:43 #2
Jeg læste det bare som en bruger andmeldese fra amazones hjemmeside.
Og fordi det skulle være en god ekstern. Du kan bare foreslå en anden.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2010 - 13:46 #3
Nu er jeg ikke ekspert i udvælgelse af hardware, men jeg søgte på disken, med med forskellige kriterier, og jeg fik ikke Amazon ind på pc, hvor de beskriver det omtalte. Håber der kommer en med lidt mere indsigt til at hjælpe dig.
Avatar billede Miklix Nybegynder
26. november 2010 - 13:51 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2010 - 14:12 #5
Rruger anmeldelse fra dansk side:
http://forum.edbpriser.dk/forums/t/121285.aspx
Avatar billede Miklix Nybegynder
26. november 2010 - 14:48 #6
lige meget har fundet ud af det.
Avatar billede Miklix Nybegynder
26. november 2010 - 14:48 #7
.
Avatar billede Miklix Nybegynder
26. november 2010 - 14:49 #8
..
Avatar billede 220661 Ekspert
26. november 2010 - 14:56 #9
?