Avatar billede kennith Nybegynder
27. november 2010 - 02:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

exploit kits på website

Jeg har en kunde som driver en webshop. Desværre er serveren blevet hacket og der er blevet "installeret" 2 exploit kits Fragus Tollkit og Phoenix Toolkit. Det vil sige at siden nu forsøger at installere disse hos de besøgende på siden. Det kan naturligvis ikke lade sig gøre uden at der er lagt noget kode ind i en eller flere af filerne på min kundes website, men problemet er at jeg ikke kan finde denne (jeg aner ikke hvad jeg skal kigge efter) og jeg kan ikke finde noget på nettet om hvordan jeg får fjernet koden på siden. Det er altså ikke computeren der skal renses det er websitet. Er der nogen der ved noget om hvordan jeg gør det, hvad jeg skal lede efter eller har nogen gode idéer?
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2010 - 15:04 #1
Har i glemt at lave en backup af hjemmesiden?
Avatar billede kennith Nybegynder
27. november 2010 - 15:38 #2
Kunden er først kommet til mig efter "infektionen" Men ja den gamle udbyder har ikke lavet backup og kunden har ikke en selv
Avatar billede kennith Nybegynder
11. januar 2011 - 00:45 #3
Jeg lukker og slukker for tråden