29. november 2010 - 09:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min PC viser "blå skærm" og restarter når jeg går på nettet

Når jeg går på nettet, enten via IE eller Outlook Express, går der et lille minuts tid, så kommer der en "blå skærm" med en eller anden fejlmeddelelse, som jeg ikke når at læse. Herefter restarter min PC, og problemet gentager sig.

Når jeg slår mig trådløse netværk fra, er der ikke noget problem.
(udover jeg ikke kan gå på nettet :)

Har systemgendannet, kørt fuld PC scan med opdateret AVG!

PC = HP Pavillion DV1000
OS = XP Home edition
Virusp = AVG
IE = IE8.0.6001

What to do??
Avatar billede milter Ekspert
29. november 2010 - 09:44 #1
Mit bud ville være et defekt netværkskort/korrupt driver.

Prøv at fjerne det via Enhedshåndtering > Genstart og se, om det stadig er det samme.

http://www.wintip.dk/xp/guides/device/enh1.htm
Avatar billede poko1 Ekspert
29. november 2010 - 09:47 #2
Hvis du har Xp CDén Boot op på den og følg denne vejledning Tryk fanen repair.
http://www.young-andersen.dk/WindowsXP.aspx
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2010 - 11:41 #3
29. november 2010 - 12:34 #4
Hej tak for svar. Beklager den lidt langsomme respons :)

Jeg prøver lige ovenstående og vender tilbage!
29. november 2010 - 12:55 #5
@Milter - hvis jeg beder den vælge den org. driver som beskrevet i linket, siger den at der ikke er lagret nogen ?!

@Poko - Har desværre ikke CD'en :(

@treatmenice - Den skriver at jeg ikke kan bruge den automatiske funktion!?
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2010 - 14:42 #6
denne her er måske bedre

http://fixitcenter.support.microsoft.com/Portal

m.v.h
01. december 2010 - 10:25 #7
Tak for input. Den kunne ikke finde nogen problemer?! Kørte den til en it mand i går aftes, og han ændrede en eller anden værdi fra 80 til 0 i registreringsdatabasen, da det åbenbart er en kendt fejl i forbindelse med IE8?!

Just in case, nogen har samme problem.

Tak for input til alle!!
Lukker spørgsmålet her!
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2010 - 11:57 #8
jamen er det er da fint at han ved - desværre kender jeg den ikke

hvis der er nogen der kender den må de gerne lægge løsningen ind