Avatar billede Finansfyrsten Nybegynder
30. november 2010 - 10:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke oprette forbindelse til netværksprinter

Hej.

Jeg har netop købt en brugt Brother MFC-9420CN netværksprinter, som jeg skal have installeret til privatbrug.

Jeg har aldrig prøvet at instalere en netværksprinter, så jeg er lidt på bar bund.

Jeg har installeret software til printeren men jeg kan ikke få forbindelse til printeren. Jeg har indtastet printerens IP adresse i softwaren, da den ikke selv kunne finde printeren.

Jeg kan se at der er noget setup TCP/IP på printeren hvor jeg bl.a. kan se IP adressen.

Det skal siges at jeg er en dør til det her EDB og at min tålmodighed ikke rækker til at læse hele manualen på 194 sider.....
Avatar billede Dunkerbeck Nybegynder
30. november 2010 - 11:56 #1
Hvordan har du sat printeren til netværket? Gennem en switch/router?

Printeren skal også være sat op til DHCP, så den automatisk får en ip fra routeren.

Mvh Morten
Avatar billede Finansfyrsten Nybegynder
30. november 2010 - 12:52 #2
Den er sat til en router.

Jeg har nu sat boot metode til DHCP.Jeg har udskrevet en ny rapport fra printeren. Den nævner både en IP adress, en IP gateway samten primary WINS server.

Hvilken skal jeg bruge? Og hvor skal jeg skrive føre det under printer-indstillinger?
Avatar billede Dunkerbeck Nybegynder
01. december 2010 - 08:15 #3
Avatar billede Finansfyrsten Nybegynder
02. december 2010 - 19:49 #4
Tak for link. Det virkede. Skulle dog lige have ændret IP adressen - undrer mig lidt at den havde ændret sig siden sidst men nu virker det.
Avatar billede Finansfyrsten Nybegynder
02. december 2010 - 19:51 #5
Øhhh.hvordan giver jeg de 3o points til Dunkerbeck? (det er første gang jeg bruger dette site)
Avatar billede vejmand Juniormester
02. december 2010 - 19:56 #6
Dunkerbeck skal lige sende et "Svar" i stedet for en "Kommentar".

Derefter kan du acceptere svaret.  :-)
Avatar billede Finansfyrsten Nybegynder
02. december 2010 - 20:04 #7
OK - tænkte nok det var sådan noget - jeg prøvede selv at skrive svar - og tænkte at jeg så kom frem til noget hvor jeg kunne give points.
Avatar billede Dunkerbeck Nybegynder
02. december 2010 - 21:17 #8
Godt du kunne bruge guiden :-)

Mvh Morten