Avatar billede up2nogood Nybegynder
02. december 2010 - 11:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Win 7 commandline dir /s *<søgeudtryk>* = forkert resultat

Hejsa,

Jeg oplever der kommer forkerte resultater med ud, når jeg laver en dir /s /b *33* i en mappe. Jeg benytter bare en almindelig kommando prompt.
Jeg ville gerne have alle filer ud, hvor 33 er med i filnavnet. Men jeg få også filen "Kontoudtog-96347600-24.11.10.pdf" med ud.
Jeg kan ikke genskabe problemet på andre PCd'ere.
Der køres win 7, og det skal siges der ligger rigtig mange filer i den mappe der søges i...
Avatar billede bertelbrander Praktikant
02. december 2010 - 21:58 #1
Jeg kender ikke problemet, og har ikke arbejdet ret meget med Win7. Men du kunne måske løse problemet ved at kombinere dir med findstr:

dir /s /b *33* | findstr 33
Avatar billede miqe Nybegynder
03. december 2010 - 00:06 #2
Har du en mappe der indeholder 33 i navnet?
Prøv evt.
dir /s /b /a:-d *33*
Avatar billede up2nogood Nybegynder
16. maj 2011 - 15:09 #3
Points
Avatar billede up2nogood Nybegynder
16. maj 2011 - 15:10 #4
Hovsa, nu forstår jeg hvorfor jeg ikke kunne give points.
Vil I smide et svar, hvis I ønsker points?

Fejlen kunne ikke reproduceres, så en decideret løsning blev det ikke til...
Avatar billede miqe Nybegynder
16. maj 2011 - 15:16 #5
Vis du synes det er points værd, lægger jeg da gerne et svar ;-)